Tudom, hogy az a látszat, miszerint a külföldi reklámokat jobban szeretem, mint a hazaiakat, de ez nem teljesen igaz. Ha egy külhoni reklám rossz, akkor azt meg is mondom. Ugyanúgy, ha egy hazai hirdetés jó, azt is kimondom. De nagy általánosságban elmondható, hogy a magyar reklámok alacsonyabb tetszésindexet érnek el nálam, mint a külföldiek.
Hadd mutassak egy új példát arra, hogy mi a gondom a magyar hirdetésekkel. Íme a Generali biztosító reklámja, amelyben lakásbiztosítást reklámoznak. Ki gondolta volna a kép alapján, ugye? Ez az első bajom :-)
A második, hogy a kép láttán inkább gondolnám, hogy valami potenciazavarral küzdő férfi keresi a megoldást, semmint hogy a világ jövőjén töpreng. (Hogy ez honnan jutott eszembe? Nos, a háttérben álló nő szája csalódottságra utalóan elhúzódik.)
Harmadszorra a szöveg megtévesztő. Hogy van-e összefüggés? Elméletileg igen. A világ jövője és egy lepkefing között is van összefüggés, ha úgy akarom. Gyakorlatilag van-e összefüggés három ÖkoPerlátor és a világ jövője között? Nincs. Ettől még simán bebukjuk a vízkészletet.
Szóval ezek az apróságok esnek rosszul, azaz amikor nincs harmónia a kép, az üzenet és dizájn között.