Sokszor töprengtem már ezen a blogon, hogy miként kerülnek "adásba" egyes reklámok, kik és hogyan ítélik meg, hogy egy adott produktum mennyire (félre)érthető vagy sem. Mutattam egy pár tabu-témát boncolgató hirdetést is, hol jól sikerültet, hol kevésbé jól sikerültet.
A most bemutatott Durex óvszer reklám... nos, mindenki ítélje meg maga, melyik csoportba tartozik. Az alap elgondolás teljesen érthető, miszerint a guruk úgy gondolják (helyesen), hogy egy óvszer mégiscsak olcsóbb, mint a gyermek felnevelése. Ez egy teljesen racionális gondolatmenet, nyilván minden pár végig is gondolja a babaprojekt előtt.
Viszont egy gyermek "értékének" szembeállítása egy gumidarabbal azért nem épp fair, azért nem egy síkon mozognak. Ha csak a puszta anyagiakat nézzük, akkor igen, de ezzel a szemponttal a Mona Lisa vagy egy Picasso értéke sem lenne több a vászon és a néhány deci festék pár ezer forintos értékénél.
A magam részéről nem értek egyet ezzel a Durex-ötlettel, ha el is készítettem volna egy ilyen hirdetést (valamilyen megmagyarázhatatlan oknál fogva), akkor sem tárnám a nyilvánosság elé. Hanem eldugnám valahova jó mélyre...