Azért egy olasz cégtől elég merész a vallást egy reklám középpontjába helyezni, pláne, ha az meglehetősen kihívó. A képen látható két ifjú pap egy viszonylag kétértelmű, vagy inkább félreérthető, testhelyzetben látható, amely önmagában is elegendő a szentfazekak kiborításához.
A némi erotikát sugárzó kép mellett a szlogen is rátesz egy lapáttal: 'We believe in salivation", vagyis "Hiszünk a nyálazásban", amely akár a kép alapján hamarosan elcsattanó csókra is utalhatna. Némileg zavaró a két férfi kezében lévő kiskanál és fagyisdoboz, de ezek csak tüzetes tanulmányozásra tűnnek fel, addigra már felháborodtunk.
Mivel igazából ez egy provokatív és figyelemfelkeltő fagylaltreklám, az Antonio Federici márka hirdetése, amely egyébként a világ legjobb fagylaltja volt 2009-10-ben. A szlogen az eredeti "Hiszünk a megváltásban" (We believe in salvation) eltorzítása.
Nem tudom, kinek mennyire jön be a hirdetés, amely kétségkívül figyelemfelkeltő, de ugyanakkor határeset is. Már írtam itt a blogon, hogy vannak témák, amelyek amolyan "tabunak" számítanak a reklámozásban, bár egyes hirdetők sikeresen át tudják lépni ezeket a határokat. A Federici esetében nem vagyok meggyőződve róla, hogy sikerült, legalábbis számomra necces.