Autóreklám autó nélkül. Röviden így lehetne összefoglalni a Mercedes hirdetését, amelyben a fékrendszerüket népszerűsítik.
A vizuális kreáció tökéletes, ahogy az egy ilyen céghez illik. Mondjuk hiányolom a szokásos ideális családmodell-megjelenést, hacsak nem az a helyzet, hogy az apuka és a kishúg még az autónál tevékenykedik, az elmaradhatatlan kutyával. Ezt leszámítva a kompozíció tökéletes, a piros takaró és a bika esete. Ha nagyon kötekedni akarok, akkor a bika úgy fogja lefejelni a farakást, hogy annak garantáltan nyoma marad, de nem akarok kötekedni, mert a reklámokat nem a logikájuk miatt szeretjük, hanem a... na, szóval, nem a logikájuk miatt, az egyszer biztos.
"So that nothing happens - even when the unthinkable happens.", szól a szöveg, amit úgy fordíthatunk, hogy "Azért, hogy semmi ne történjen - még akkor sem, ha az elképzelhetetlen megtörténik.". Kicsit kacifántos, de elismerem, angolul picivel jobban hangzik.
Hogy hat-e rám ez a reklám? Persze, de a gond nem a PRE-SAFE fékkel van (bármi is legyen az), hanem azzal, hogy nem Mercedesem van. De ha az lenne, tuti ezzel a fékkel kérném.