Egy érdekes hirdetés kerül most terítékre, amellyel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak. De kezdjük az elején.
A Keko egy autófelszerelést, autós kiegészítőket gyártó vállalat, ezzel az infóval próbáljuk értelmezni a kompozíciót. A kis halra szerelt cápauszony ötlete kétségkívül impresszív és ötletes, ráadásul a grafika elsőrangú. Ugyanakkor az a kérdés merül fel, hogy mégis minek egy kis halnak ekkora uszony? Mert funkciója nincs, annyi bizonyos.
A szlogen is érdekességet rejt: "Accessory is personality. Personality is respect.", vagyis a "Kiegészítők személyiséget adnak. A személyiség pedig tiszteletet." Nos, kétség kívül vannak presztízsértékei egyes márkáknak és tárgyaknak, de azért csínján kell bánni ezekkel, mert könnyen a gagyi vagy a sznob területen találhatjuk magunkat valami puccos dologgal és akkor nem felnéznek ránk, hanem lenéznek minket.
Egyszóval a kép azt sugallja, hogy menő lehetsz egy jól kiválasztott kiegészítővel, ugyanakkor a képen ábrázolt helyzet nem ez, hanem inkább az az olvasata, hogy királynak hiszed magad egy ilyen értelmetlen vacaktól, amitől ráadásul úszni sem tudsz elég gyorsan, ha jön egy cápa.
Végezetül a bal alsó sarokban látható és leginkább egy járókeret fogantyújára emlékeztető tárgyrészlet jelenlétét nem tudom sem logikus, sem emocionális érvekkel igazolni. Egyáltalán mi az?