Ha már legutóbb górcső alá vettem egy postai szolgáltatás reklámját és azt találtam mondani róla, hogy nem túl eredeti, akkor most hadd mutassak egy olyan hirdetést, amely viszont ötletes.
Természetesen a FedEx több pénzzel, paripával és fegyverrel bír, mint a brazil posta, de mint azt a bemutatott reklámon látjuk, nem a hardver a lényeg, hanem a szoftver, azaz nem a Photoshop, hanem a kreatív gondolat. A teljesen letisztult grafika szavak (és szlogen) nélkül is kifejezi mindazt, amit a hirdető üzenni akar. Gyorsan, nagy távolságra, emberközeli módon szállítunk. Egyszerű, de nagyszerű.
Persze azért ne emeljük piedesztálra, mert egy apró(?) probléma azért van vele: miután semmi, de semmi tájékoztató szöveg nincs rajta, elengedhetetlen, hogy tudjuk, mi az a FedEx. Ugyanis, ha esetleg nem ismernék ezt a szállítmányozó céget, akkor a hirdetés egyből érthetetlen és semmitmondó. Persze az is nyilvánvaló, hogy a cég csak ott használja ezeket a reklámokat, ahol értik a FedEx nyelvét.