Ismét kalandozzunk a múlt ködébe, illetve jelen hirdetés témájából kiindulva inkább füstjébe. Ez az 1957-es Marlboro reklám nem túl nagy durranás, bár sok apró eleme van, amely érdekes témát adhat a marketingpszichológusoknak.
A képet egy korabeli filmsztár, Humprey Bogart, markáns, ugyanakkor sejtelmesen csábos arca uralja, mintha csak egy hidegháborús kémfilmbe csöppentünk volna. Mielőtt a hölgyek reményeket táplálnának, bal kezén ott figyel a karikagyűrű, ami feltehetőleg nem a női vonzalom visszatartására szolgál, inkább azt sugallja, hogy nős férfiak is nyugodtan pöfékelhetik a Marlboro-t.
A telefonálás közben laza eleganciával szívott cigi, a kézfejen szolidan tüntető tetoválás és a kecsesen tartott telefonkagyló mind-mind nyilván üzenetet hordoz, még ha nem is veszem őket. A szöveg üzenete azonban egyértelműbb: "Sok mindent kap, amit szerethet: szűrő, íz, felhajtható tetejű doboz." Lám-lám, mire lehetett büszke egy ilyen nagynevű vállalat majd 60 évvel ezelőtt, pedig ma már szinte mindegyik cigaretta hozza ezt.
Mindazonáltal maga a hirdetés korrekt, még ha nem is különösebben ötletes vagy kreatív. Filmsztár, hangulat, pozitívumok... végül is megfelel arra, amire tervezték.