Most egy páran talán azt gondolják, ilyen hirdetés nincs is, ez valami photoshoppolt csel lehet. Ám meg kell cáfolnom őket, ez a cigarettareklám valóságos és nyomtatásba került. Ma valószínűleg a "bármit, csak ilyet ne!" vagy a "rémisztő retró reklámok" címmel lehetne ilyen képet publikálni, de az 1960-as években belefért. Sőt! A Tareyton márka híresebb volt reklámjairól, mint cigarettáiról, és még a nyelvtanilag helytelen szlogenek is taroltak.
Nos, eme bevezető után lássuk magát a hirdetést. Szembeötlő az egész ötlet koncepciója, a monokli a szem alatt. Tegyük félre, hogy mennyire esztétikus látvány, nézzük a mondanivalót: "Us Tareyton smokers would rather fight than switch!", azaz "Mi Treyton dohányosok, inkább harcolunk, mint váltunk!" Értsd, nem vagyunk hajlandók más márkát szívni. Az apróbetűs szöveg azt is elmagyarázza, miért "agresszívan ragaszkodók" a Tareyton-szívók: az aktív faszenes szűrő és az aroma.
Nem tudom, hány tareytonosnak kellett valóban ökölharcba keverednie, hogy kedvenc márkáját szívhassa, de gyanítom a nulla és semmi között lehetett az érték. Annál inkább, mivel maga a cigaretta nem volt túl népszerű, dacára az ütős reklámoknak.