Ződcség

2016. július 28. 07:56 - reklamfogo

greentaxi.jpgNem ismerem a Green Taxi vezetőségét, sem azokat az embereket, akik ezt a hirdetést összehozták nekik (akár belsős, akár külsős partner), de teljesen ingyen adnék egy jó tanácsot a taxivállalat irányításának: keressenek egy másik reklámszakembert. Az indoklásért sem kérek pénzt (milyen nagylelkű tőlem, ugye?).

Az első dolog a grafikai megjelenés. Az rendben van, hogy a taxik sárgák, ezzel nincs mit kezdeni, tehát ez a vizuális elem adott. De a háttér? Komolyan egy sárga kaszárnyaépület volt a legmegfelelőbb? Ha már Green Taxi, legalább a ligetbe álljanak ki (amíg még megvan)! Azután a plakát egyik fele teljesen fehér? Értem, hogy ezen látható legjobban az írás, de mégis. Nem volt egy szimpatikus sofőrjük, aki bevállalta volna az arcát? Vagy egy fotómodell? (Tudják, jó nővel, gyerekkel és kutyával mindent el lehet adni – ez is egy grátisz tanács.)

A második dolog a feliratok. A “megbízható” rendben van, hiszen a személyszállítóktól sokan ezt várják el első helyen, ám a másik kettő szempont lehet egy geotermikus kazánnál vagy egy szemétfeldolgozónál, de erősen kétlem, hogy a taxi-választást befolyásolja (ha létezik erről felmérésük, akkor visszavonom).

Végül az időzítés. Semmilyen negatív feltételezés sincs bennem (sőt tudom, hogy egyedül a Green Taxi fejezte ki szimpátiáját irántuk), de nem lehet nem összekapcsolni ezt a hirdetést az Uber távozásával, és a taxisok efölött érzett kajánságával. Ráerősít erre a fílingre a mobiltelefonos app reklámozása. (Sovány vigasz az Ubernek, hogy legalább ezt az egy dolgot elérték, más taxiscégek is fejlesztettek hozzájuk hasonló mobilappokat.)

Szóval ezt a hirdetést nem most kellett volna, de ha mégis most, akkor nem így!

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr538917994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szófogadatlan prókátor 2016.07.29. 16:47:58

Barátom, neked mennyi időd van...

Algopirin 2016.07.29. 17:31:28

legalább 2 éve vannak kinn ilyen plakátok. csak mondom.

Dzsontra Volta 2016.07.29. 17:54:27

Nem tudom, hogy a kedves postoló mennyire van benne a magyar marketing világban, de jellemzően a legtöbb reklám/hírdetés attól lesz vállalhatatlanul fos, mert a megrendelő ragaszkodik az igénytelen szarhoz, hiába vannak a kreatívoknak rohadt jó ötleteik, hiába van profi fotós/grafikus/operatőr/vágó/hangtechnikus/fodrász/sminkes, ha a megrendelők 98%-a csak a szemetet hajlandó kifizetni, a belsős reklámokról már jobb, ha nem is beszélünk.
Én pont emiatt szálltam ki az itthoni munkákból 7 éve :)

Stohl András 2016.07.29. 18:49:36

"Tudják, jó nővel, gyerekkel és kutyával mindent el lehet adni – ez is egy grátisz tanács.)"

Jo otlet, jobbra lehetett volna tenni egy meztelen kislanyt, aki egy kutyaval szexel. Es akkor minden meg van, szex, kutya, gyerek. Na erre tuti mindenki felfigyelne.

agarik 2016.07.29. 19:21:03

@Dzsontra Volta: Tudjuk. De attól még objektíve pocsék reklám, és hát a marketingcégeknek is ideje lenne profilt építeniük, khm, khm!

[megmondoember] 2016.07.29. 19:34:12

Van egy ingyen tanácsom a blognak: cseréljék le a posztolót, mert nyilvánvalóan nem sok gőze van a marketingről, a reklámról és a designról. Ezt onnan tudom, hogy a legkevésbé nyilvánvaló hibákon akad ki, miközben a legnagyobbat észre sem veszi.

Ez pedig az, hogy ennek a reklámnak már eleve a szerkezet és az arányai is rosszak. Ugyanis a nyilvánvalóan csak illusztrációnak szánt kép az, ami leginkább vonzza rajta a szemet, és ami a felület közel két harmadát kiteszi, miközben maga a brand és az elérhetőség - ami egy taxitársaság egyetlen fontos megkülönböztetése a millió között - elsikkadnak.

Ezt a kreatívot ezekkel az elemekkel úgy kellett volna megoldani, hogy a kép az egész felületre kiterjed, és előtte olyan csíkokon "úsznak" a cég neve, szlogenje és telefonszáma, mint amilyenen most is van utóbbi. A zöld alapon fehér betűk erre kiválóak lettek volna, de persze a mostaninál nagyobb betűkkel kellett volna szedni mindegyiket.

A "megbízható, innovatív, zöld" szöveggel is nem az a baj, amit a posztoló mond, hanem pont az, hogy a zöld benne redundáns, mert az amúgy is ott van a taxitársaság nevében. Ennek (ti. a "green taxi"-nak) amolyan "konklúzióként" kellene zárnia a felsorolást - ha már valami ilyesmiben gondolkodtak a készítők. Amiben amúgy az elektromosságot, illetve az elektromos autókat kellett volna említeni, mert az így teljesen elsikkad, hogy mitől is zöld a taxitársaság.

Szóval posztolónak is bőven van mit tanulnia. Amibe meg belekötött, azok nagyjából a legkisebb hibái voltak ennek a hirdetésnek, illetve kreatívnak. Kíváncsi lennék az ő munkáira. Látatlanban lefogadom sokkal nagyobb hibákat találnak azokban (is)....

púdó 2016.07.29. 19:46:08

Hogy te mire nem ráérsz poszoló...............
Nagyon nehéz ember lehetsz bakker.Bár az is lehet,hogy te egy másik társasághoz
vagy elkötelezve(értsd:anyagi érdek).Baromságot írtál.

2016.07.29. 19:51:17

nem csupán azért vagyok pöcs, mert elolvastam ezt a posztot, hanem mert a kommenteket is, és ezt írásban is jelzem... baszki...

Az igazi Vadalma 2016.07.29. 21:16:26

Igen, sok embert érdekel a környezettudatosság (zöld), engem is. És sokan másokat az új technika (innovatív) érdekessége. Míg megint másokat a kényelem (szinte hangtalan utazás). Tehát nem érdektelen szempontok/hívószavak ezek. Bár nyilván vannak olyanok IS, akiket ezek hidegen hagynak. De már csak ilyenek a hirdetések szlogenjei/headline-jai. A célcsoport lefedése soha nem 100%-os. Amúgy a plakát grafikailag igénytelen, de legyünk őszinték, ez - sajnos - nem sokat fog levonni a piaci hatásosságából.

reklamfogo 2016.07.29. 21:29:31

@Dzsontra Volta: Sajnos (vagy nem), semennyire sem vagyok benne a magyar marketing világában, ugyanakkor köszönöm a "belső" információt arról, miként működik a dolog.

reklamfogo 2016.07.29. 21:34:09

@púdó: Szerintem sem vagyok egyszerű eset. Ez abból is látszik, hogy egy kezemen meg tudnám számolni, hányszor ültem taxiban az elmúlt 15 évben. (Úgyhogy elköteleződésem akármelyik társaság iránt nagyjából nulla.)

dukeekud 2016.07.29. 23:09:26

A post legnagyobb erosege, hogy egy kornyezetbarat taxitarsagra hivta fel a figyelmet, akik minden reklamot megerdemelnek.

reklamfogo 2016.07.30. 09:45:48

@[megmondoember]: Köszönöm a tanácsot, de a posztolótól nem tudok megválni, mert akkor senki nem írna a blogba (lehet, hogy ez lenne a kívánatos).

Viszont megtiszteltetés, hogy kifejtetted a véleményedet a hirdetésről is, amellyel egyetértek, és olyan jó, hogy kár, hogy nem én mondtam. Fején találtad a szöget, nem sok közöm van a marketinghez, reklámhoz és dizájnhoz, de ezt le is írtam (mármint, hogy nem szakmai, hanem reklámfogyasztói szempontból elemzem a reklámokat).

Hogy én milyen reklámokat készítek? Semmilyent és biztos vagyok benne, hogy csapnivalóak lennének, ha mégis erre adnám a fejem. Ugyanakkor azt vallom, hogy nem kell szakácsnak lennem ahhoz, hogy eldöntsem, finom-e egy étel vagy sem.

Még egyszer köszönöm, hogy megtiszteltél a véleményeddel!
süti beállítások módosítása