Van képük hozzá

2016. augusztus 01. 07:04 - reklamfogo

fraud_alert2.pngEbben a posztban egy érdekes, de sajnos egyáltalán nem egyedi, esetet szeretnék bemutatni arról, hogy milyen változatos fogásokkal szeretnének vásárlásra bírni bennünket bizonyos vállalkozások az interneten. Azt rögtön előrebocsátom, hogy nem magával a termékkel kapcsolatban vannak kifogásaim, hanem a reklámstratégiával. A történet egy kellemes nyári délután kezdődött, amikor kíváncsi lettem egy angol szó pontos magyar megfelelőjére és ehhez egy közismert szótároldalt látogattam meg…

 Miután csillapítottam tudásvágyamat, az alábbi hirdetésre lettem figyelmes:

 nyelv01.jpg

 

 Nem mintha pillanatnyilag bármilyen nyelvet is szeretnék tanulni, de gondoltam megnézem, mi lehet mögötte. Egy kattintás után az alábbi honlap fogadott, amely láttán (ki tudja miért) felébredt bennem a gyanakvás:

nyelv02.jpg

 

Végigolvastam az oldalt és úgy döntöttem, alaposabban szemügyre veszem a dolgot – természetesen pusztán reklám szempontból, nem minősítve magát az ajánlott tanulási módszert és terméket. 

Elsőként a honlap legelső fényképét, Barbara fotóját, töltöttem fel a Google-ba, és lám mit talált nekem:

nyelv03.jpg

 Ez egy tanulási nehézségekkel foglalkozó londoni szervezet 2014. októberi hirdetése, Barbarával. Jól látható, hogy az arc szépen kivágható a hirdetésből és felhasználható más célokra – például úgy, ahogy ez az oldal is tette. 

Végigtanulmányozva az oldalt, eljutottam a kommentekig, és ahogy az alábbi képeken látszik, 2016. július 25-én, 14:55 perckor, illetve július 26-án, 10:18-kor készítettem két screenshot-ot. Jóllehet a két kép között 19 óra telt el, az utolsó komment mindkét esetben „kina_napsugar”-tól van, ráadásul mindkét alkalommal pont 3 perccel ez előttről. Ráadásul a kommentek száma sem változott annak ellenére, hogy viszonylag gyakoriak a hozzászólások, tehát majdnem egy nap alatt illet volna újabbaknak megjelennie:

nyelv04.jpgnyelv05.jpg      

 

A kommentekből az „alutka” nevű hozzászóló fényképét ismét a Google tudására bíztam, és meg is találta őt, igaz Sarina-Rose névvel:

nyelv06.jpg

 

Bár ettől kezdve teljesen nyilvánvaló volt, hogy az egész reklámstratégia félrevezető, továbbkattintottam a megrendelő oldalra:

nyelv21.jpg

 

 Megfogott B. Erika története, aki 30 nap alatt teljesen nulláról megtanult spanyolul. Sajnos az nem derül ki, hogy pontosan mit tanult meg. A számokat? Vagy a színeket is? Esetleg egy étteremben rendelni? Vagy üzleti tárgyalásokat folytatni anyanyelvűekkel? Azt nem mondhatom, hogy a szöveg hazudik, de azt igen, hogy nem bontja ki az igazság minden részletét. 

Tovább olvastam a megrendelő oldalt és újabb érdekes beszámolókat találtam különböző emberektől, akik kipróbálták a módszert. Köztük volt Tom Pozsonyból:

nyelv09.jpg

 

Egy rövid keresés után Tom már mint Alistair, londoni angol nyelvtanár, jelent meg egy külföldi oldalon. Természetesen nem tudhatom, hogy melyik név az igazi (ha valamelyik valódi egyáltalán), de annyi biztos, hogy valaki nem mond igazat a két weboldal közül.

nyelv10.jpg

 

 Még tovább olvasva a megrendelő oldalt, rátaláltam egy hitelesnek tűnő elégedettségi garanciára is, ugyanakkor kissé lehűtött, hogy teljesen olvashatatlan nevű emberek garantálják, hogy az utolsó forintig mindent visszafizetnek, ha e-mailben reklamálok: 

nyelv20.jpg

 

Háborgásom csillapodott, amikor maga a Marketing- és Eladási Igazgató szólított meg, sajnos az ő nevét sem tudtam meg, csak alig kivehető aláírását. Természetesen nem kell, hogy így legyen, de feltételeztem, hogy a kép magát az igazgatóasszonyt ábrázolja. 

nyelv07.jpg

 

Letöltöttem a képet, amelynek neve „aleksandragorska.png” volt, vagyis semmi esetre sem stimmelt az aláírással. Megkérdeztem a Google-t is:

nyelv08.jpg

Amint a találati listáról látható, a hölgy képe csak egy illusztrációként használt fénykép, feltehetőleg egy fotómodellről.

 

Az oldal vége is tartogatott meglepetést:

nyelv18.jpg

 

Látható, hogy öt különböző díjat is magáénak mondhat a termék, ám sajnos egyik esetében sem találtam semmilyen megerősítő információt. Egyedül az e-learning Prize létezik, a 2015-ös nyertesek felsorolása megtalálható ezen az oldalon: http://www.learningtechnologies.co.uk/Content/e-learning-awards-2015-winners/51/

 

Hasonló, pusztán illusztrációs célt szolgáló, emblémák vannak magán a megrendelőlapon is:

nyelv19.jpg

 

Miután többször is felbukkant az oldalon egy kis ablakban, hogy ki vásárolt éppen az elmúlt időszakban, egy picit figyelni kezdtem ezeket az információkat:

 

Ahogy látható a képernyőkből, mindig csak nők vásároltak, és gyakorlatilag percenként van egy vagy több vevő. Azt gondolom, hogy ha valóban ilyen arányban és tempóban zajlik a vásárlás, akkor valami fantasztikus termékkel állhatunk szemben. Vagy csak egy ügyes reklámfogással? 

 

Hogy mit tudok mondani erről az egészről összefoglalásképpen? Csak annyit, amit már korábban is mondtam az internetes vásárlásokkal kapcsolatban a Vigyázat, csalok! című posztban: legyen bennünk egészséges kételkedés, és kérdezzünk meg másokat is. Ha senki sincs, akkor engem…

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr488924092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.08.02. 09:37:24

És ez a kisebbik rossz. Egy időben, ha bekapcsolva felejtettem a mobilon a netet vagy olyan alkalmazást használtam, ami csak internet kapcsolattal működik, rendszeresen jöttek az "x darab vírust találtunk a mobilodon, az eltávolításhoz töltsd le a programunkat" jellegű reklámok, amik ráadásul majdnem biztos, hogy valódi kártevőt telepítettek volna a gépre/mobilra :(

Alauda Arvensis 2016.08.02. 10:44:38

Ezek szerint nem jutottál el a legaljához. Angol nyelvű szótár / értelmező szótár oldalakon én is elég sokat mászkálok így állandóak kapom ezeket a szerintem minimum pénzbüntetést érő reklámokat, hiszen a fogyasztókat a legsúlyosabb módon átverik. A legújabbak már azon a szinten vannak, hogy "X.Y. takarítónő öt nap alatt megtanult angolul és most már havi félmillióért...." - dühítő milyen hülyének nézik az embereket, de a legszomorúbb az, hogy valószínű hogy vannak olyanok akik ezt el is hiszik és megveszik a terméket.

2016.08.02. 11:50:42

30 felett mukodhetnek ezek a bugyuta reklamok.

Alatta instant kiszelektalja oket az agy, mert hozzaszokott a rengeteg kamuhoz.

szita szita péntek 2016.08.02. 12:15:53

Az első képre rákerestem és egy stock photo gyűjtemény a valószínű forrás, a zonar.com. (Akinek ez ismeretlen lenne - ilyen helyekről vehetsz profi fotókat, hogy pld. jogtisztán dekorálhasd az oldalad.) Sajnos ugyan ezt a képet már nem találtam az eredeti linken, de ugyan annak a sorozatnak egy másik eleme most is elérhető:
www.zoonar.com/photo/european-woman-in-autumn-walking-on-yellow-leaves-and-smiling_4196436.html

Gyanítom a többi kép forrása is ilyen stock photo archívum - nincs ebben semmi meglepő, szerintem a napi gyakorlat része. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy az iskola jó - ahhoz a képeknek semmi köze.

tnsnames.ora 2016.08.02. 12:47:12

Pedig a Lingfluent termék maga is megér egy misét (hogy mekkora ordas nagy kamu).
Annó az index is foglalkozott vele:
index.hu/gazdasag/2016/06/14/kamu_nyelvtanulo_oldalak_verik_at_a_naivabbakat/

Akit érdekel ez a posztban vesézett eredeti teljes cikk:
mindennapihirek.com/cikkek/automatikus-modszer-nyelvtanulas/

Iván Sóska 2016.08.02. 17:27:43

Több ilyen oldaluk létezik sajnos!

Írtam nekik hogy mennyire álságos átverés az egész, meg hogy mennyire egyszerű Scripteket írtak az oldalra - vigyorogva megköszönték
Aki kicsit ért a webfejlesztéshez annak az oldal forráskódjából kiderül, hogy valóban csak nők vásárolnak, mégpedig mindig pontosan ugyanazok az emberek, 42 városból véletlenszerűen. Íme:

var locali_dop = new Array("Csongrádról", "Miskolcról", "Mindszentről", "Vecsésről", "Tatabányáról", "Pécsről", "Budapestről", "Komlóról", "Várpalotáról", "Gyálról", "Bajáról", "Siófokról", "Lőrinciből", "Komáromból" , "Szerencsről", "Fótról", "Zalakarosról", "Ráckevéről" , "Soltról", "Kisköréről" , "Dunaharsztiból",
"Budapestről", "Kecskemétről", "Pomázról", "Szegedről", "Miskolcról", "Esztergomból", "Pécsről", "Győrből", "Nyíregyházáról", "Szombathelyről", "Tatabányáról", "Kaposvárról", "Békéscsabáról", "Zalaegerszegről" , "Érdről", "Veszprémből" ,"Sopronból", "Egerből", "Monorról", "Ceglédről", "Orosházáról");

var locali_ppl2 = new Array("Anna,", "Katalin,", "Mária,", "Marianna,", "Malvin,", "Éva,", "Györgyi,", "Vera,", "Veronika,", "Zsófia,", "Cecília,", "Alíz,", "Paula,", "Krisztina,", "Ilona,", "Barbara,", "Borbála,",
"Angéla", "Karolina", "Patrícia", "Márta", "Klaudia", "Ágnes", "Ivett", "Elvira", "Elvira", "Evelin"
);

var locali_ppl = new Array(
"Anna,", "Alíz,", "Ágota,", "Ágnes,",
"Barbara,", "Borbála,",
"Cecília,",
"Dóra,", "Dorottya,",
"Éva,", "Edit,", "Evelina,",
"Györgyi,",
"Hedvig,", "Hanna,",
"Ilona,", "Izabella,", "Ivóna,",
"Krisztina,", "Katalin,",
"Vera,",
"Mária,", "Marianna,", "Malvin,",
"Natália,",
"Paula,",
"Szonja,",
"Teréz,",
"Orsolya,",
"Veronika,",
"Zsófia,", "Zsuzsa,",

"Szilvia", "Andrea",
"Bogi", "Brigitta",
"Dorottya",
"Elvira",
"Gina",
"Jovánka", "Jadviga",
"Mónika", "Lenke", "Márta", "Mariann",
"Renáta", "Rózsa",
"Rozália",
"Viola"
);

reklamfogo 2016.08.02. 21:17:18

@szita szita péntek: Igen, elképzelhető, hogy teljesen jogtisztán jutottak a képekhez, ám a felhasználás körülményei azt a látszatot keltik, hogy a valódi személyeket láthatjuk a képeken - és ez nem igaz. A kommentekben megjelenő képek esetében ez még inkább félrevezető, nem is szólva az igazgató asszonyról. Ezek után a képekhez tartozó információk is megkérdőjelezhetőek, és akkor ott vannak még a posztban említett további "érdekességek".

Ugyanakkor egyetértek veled, ennek semmi köze magához a termékhez.

Köszönöm, hogy megosztottad a véleményed!

Kovács Nándor · http://humbug.blog.hu/ 2016.08.02. 21:47:08

Hasonló volt a helyzet a Fuel Shark Saver fogyasztás csökkentőnél és az Alpha XYZ IQ duplázó tablettánál is.
Fuel Shark Saver: humbug.blog.hu/2014/02/27/fuel_shark_saver_atveres_332
Alpha XYZ tabletta: humbug.blog.hu/2015/10/29/kamu_az_iq_duplazo_alphaxyz_tabletta

szita szita péntek 2016.08.02. 23:42:20

@reklamfogo: Alapvetően igazad van és megtévesztő - ám ha jóhiszemű vagyok (mondjuk itt nem látom értelmét, hogy miért kellene annak lennem, de játszunk el a gondolattal), akkor a valós személyes ilyen-olyan szir-szar mobilos, homályos, előnytelen, elszúrt amatőr képei helyett IS megéri profi stock fotókat használni. Az oldal így dekoratív marad (illetve azzá lesz általa), a hitelességét pedig oly kevesen kérdőjelezik meg a képek lenyomozása útján, hogy az egyszerűen nem tétel. Arról nem is beszélve, hogy ha szívesen adok véleményt az iskolámról - egyáltalán nem biztos, hogy ahhoz a nevem és az arcképem is szívesen adom. Tehát ha (ismét csak indokolatlanul) de jóhiszemű vagyok, akkor akár az is lehet, hogy a kapafogú molett Gipsz Jakabné így változik Alutkává...

2016.08.03. 11:50:23

Adblock, és nincs ilyen problémád. Persze, ha mazochista vagy, akkor nem szóltam. Persze, hogy ordas nagy kamu, első blikkre látszik ... annyira hiteles, mint a nigériai levelek.
süti beállítások módosítása