Bizonyára nem csak nekem tűnt fel, hogy mennyi gyógyszerreklám van a tévében és az újságokban. Visszér, fejfájás, emésztés vagy vitamin csak egy kis ízelítő abból, ami naponta ránk zúdul. De vajon azt jelentené mindez, hogy a magyarok gyógyszer-nagyfogyasztók lennének? És tulajdonképpen miért van ennyi belőlük?
Ha a teljes igazságot nem is, de annak egy jelentős szeletét megismerhettük a Népszabadság egyik friss cikkéből, amely a gyógyszerreklámokkal foglakozott. A teljes cikk itt olvasható, de néhány megállapítást érdemes kiemelni belőle.
Például, hogy egyáltalán nem azért van ennyi gyógyszerreklám, mert olyan nagy mennyiségben fogyasztanánk pirulákat, hanem azért, mert egy dinamikusan fejlődő piac vagyunk, ahová szívesen fektetnek be marketingpénzt a nagyvállalatok. Arról nem is szólva, hogy tényleg egyenes arány van a reklámok mennyisége és az eladott termékmennyiség között.
A gyógyszerreklámok, amelyek egyébként valóban a leggyakoribb tévéreklámok, nemcsak azért vannak sokan, mert a gyártók hirdetnek, hanem mert a patikák is gyakran reklámoznak aktuális leértékelést vagy akciót. A legnagyobb hirdetők a Teva és a Sanofi, a leggyakrabban reklámozott termékek pedig leginkább a nátha-elleni szerek, majd a vitaminok és harmadik helyen a fájdalomcsillapítók.