Tudom, hogy udvariasságból nem szóltok, de a szívetek mélyén már alig vártátok, hogy ismét egy retró reklám kerüljön terítékre. Nos, kielégítem ezt a vágyat, ezzel az 1967-es cigaretta-reklámmal, a Silva Thins jóvoltából.
Fotográfiailag roppant érdekes és művészi a kompozíció, ügyes a játék a fénnyel és árnyékkal, legalábbis ami a baloldali nőalakot illeti. A napszemüveges férfiről ugyanez nem mondható el, ő szimplán úgy fest, mint egy biorobot. (Egyébként van még olyan, hogy valaki a dobozból szájjal veszi ki a cigarettát?)
Elégedettségünk azonban némileg elhalványodik (hogy stílszerűen fogalmazzak), ha elolvassuk a szöveget: "Cigarettes are like women. The best ones are thin and rich." Ez magyarul úgy hangzik: "A cigaretta olyan mint a nő. A legjobbak vékonyak és gazdagok." Ööö... hát ez nézőpont kérdése. A biorobot fejű pasinknak talán igen, de másnak nem biztos. (Ebbe most nem mennék bele, de azért annyit hozzátennék, hogy a pap és a papné analógiáját figyelembe véve az egyéb kombinációk is nyerőek lehetnek, úgy mint karcsú és szegény, gazdag és teltkarcsú, esetleg molett és szegény.)
Az apróbetűs szöveg magyarázni próbálja a fenti kijelentést. Nem tolmácsolom, legyen elég annyi, hogy nem sikerül meggyőznie. Mindenesetre kiderül, hogy a vékony az finom (remélem nem kannibalizmusra történik felhívás) és azért gazdag, mert a gazdag az jobb.
Nem analizálnám tovább a cigaretta és a nő közötti hasonlatot á la Silva Thins, mert messzire vezethet és ez nem egy lelkizős blog. Hogy mint hirdetés mennyire van rendben? Szerintem karcsú lett...