Az elmúlt időszakban talán sok olyan hazai reklámot mutattam, amelyekkel nem voltam megbékélve, de régi olvasóim tudják, hogy elismerem a magyar alkotásokat is, ha azok (szerintem) jók. Így vagyok ezzel a most bemutatott hirdetéssel, a GVH plakátjával, amely arra figyelmeztet, hogy körültekintően kezeljük a celebes reklámokat.
"Ne legyen könnyű préda" szól az üzenet, és egy pöpecül hozzápasszoló illusztrációt tettek mellé a tervezők. A trófea, a vadászkopó és persze a kiterített préda... profi asszociációs láncolat. Mindehhez a szoba berendezése is sikkesen ízléstelen, de színben és stílusban felettébb harmonizáló.
Emellett egy nagyon is aktuális és veszélyes problémára világít rá: könnyebben nyúlunk ugyanis a pénztárcánk után, ha egy híres személy próbál meggyőzni minket, például George Strandpapucs Clooney. Pedig higgyük el - nem attól lesz jó/jobb egy termék, hogy sikerül megfizetniük egy sztárt a népszerűsítéséhez. (És amíg valaki meg nem győz az ellenkezőjéről, a legtöbb esetben azt is kétségbe vonom, hogy az adott celeb valóban megelégedéssel és rendszeresen fogyasztja vagy használja azt a bizonyos terméket, amit reklámoz.)
Kilenc szóban: figyelemfelkeltő, vicces, ötletes és rendben van az üzenete is. A költségvetési tételeket nem ismerem, de nem hiszem, hogy über magasak lettek volna. Mégis lehet jó hirdetést is készíteni, ugye?