Ismét elérkezett a rémelem az Álom utcába, vagyis az október 31-i horrorsó, azaz a Halloween. Gyorsan és véresen végezzünk vele: ezért választottam két gyorsétterem reklámot.
Az első a maximalista változat, a Burger King tolmácsolásában. Azért mondom, hogy maximalista, mert rengeteg figura szerepel rajta, felvonultatva szinte az összes gyilkost a klasszikus Drakulától, Freddy Kruegeren át pénteki Jason Voorhees-ig. Az áldozatok kivétel nélkül zöldségek, elsősorban paradicsomok, mert azok jó vöröslevesek. Na és persze illenek a szöveghez: "A Burger Kingben bármikor extra ketchupöt adunk friss paradicsomból. Hogy ezt miképp tudjuk megtenni, az természetesen, szigorúan titkos."
Bevallom, nekem nem tetszik. Grafikailag megdolgoztak vele és megvan a halloweeni hangulat, ám szerintem túl sok lett, ráadásul ne felejtsük el, hogy étteremről van szó, vagyis fontos lett volna, hogy ne vegye el az étvágyamat. Márpedig ez elvette.
A másik véglet egy minimalista stílusú McDonald's hirdetés. Azt már tutdjuk, hogy a Meki a sültkrumpli-művészet mestere (íme egy példa), és ezzel a reklámmal is bizonyították, hogy magabiztosan ülnek a krumpli trónon. Ők Drakulát álmodták erre a képre és azt sikerrel meg is valósították - mondhatjuk, hogy saját alapanyagokból. Annyira véres, hogy még ne legyen unguszti, inkább vicces. Ettől függetlenül nem nevettetett meg túlságosan, igazából nem éreztem benne azt a könnyedsgéget, amit a McDonald's általában hozni szokott. De ez csak egyéni hasfájás, és elismerem, hogy a Meki jobban oldotta meg a borzongásos feladatot, mint a King.