Aki ezt a bejegyzést olvassa, az nyilvánvalóan túlélte a Fekete Pénteket, és gondolom mindenkinek megvan a maga magasztos vagy éppen lesújtó véleménye erről a vásárlási őrületről. Hogy egy picit ellensúlyozzam a feltételezett negatívumokat, hadd mutassak be egy nem mindennapi brazil Black Friday reklámot. Igaz, a gerilla akció két évvel ezelőtt volt, de ez semmit sem von le az értékéből.
Az alaphelyzet, amit meg kellett oldani, az, hogy mivel a Fekete Péntek munkanap, és a belvárosban dolgozó emberek többsége a toronyházak irodáiban csücsül, így hagyományos reklámeszközökkel igencsak nehéz őket elérni. És ekkor jött egy zseni, aki azt mondta: Ha a vevő nem jön le a ruhareklámhoz, vigyük fel neki! És az ötletből tett lett: a Colombo nevű ruházati márka erre a napra találta ki a "Repülő kollekciót", ahol a ruhaösszeállításokat drónokkal emelte a levegőbe az irodaházak ablakai előtt. Ezzel a húzással nem csak a szó szoros, hanem átvitt értelmében is égi magasságokba emelkedett a gerillareklám terén.
Arról nincsenek hírek, hogy hány közlekedési balesetet okozott a performansz, ahogy azt sem tudni, milyen üzleti sikere volt, ám hogy kiemelkedő ötlet volt, az tuti. Ahogy a szlogenük mondta: "Realmente Surpreendente", azaz "Igazán meglepő". Nos, az.