Kezdjük az évet erősen és dinamikusan. Mondjuk egy Audival. Sajnos nem arról van szó, hogy új autót vettem, hanem "csak" egy reklámfilmről. Ám nem akármilyenről, egy mértékadó külföldi reklámblog szerint a 2016-os év második legjobb hirdetését láthatjuk most. Címe: A párbaj.
Láthatóan nem sajnálták bele az anyagot és az energiát, ráadásul egy rövidebb akciófilm költségvetésével dolgozhattak az amerikai fiúk és lányok (mert a reklám Amerikában készült), emellett a kreatív igazgatónak az a bombasztikus ötlete támadt, hogy (majdnem) az egész film peregjen visszafelé. Ilyen még nem volt, és az eredmény rettenetesen látványosra sikeredett...
Ha hozzám hasonlóan kíváncsi vagy, milyen lehet a klip "normálisan", akkor itt láthatod:
Nagyon érdekes, és természetesen abszolút trendi, hogy a reklám mennyire nem magáról az autóról szól: a 91 másodpercből talán 6-8 mutatja az Audi-t, a többi akció. Mert ugyen nem terméket veszünk, hanem érzést. És akinek tetszik ez a látvány, hangulat, illetve a fíling, no és természetesen megengedheti magának a többmilliós vételárat, az bizonyára szívesen vesz egy ilyen autót (nálam is csak ez utóbbi az akadály).
Azért ha benézünk egy picit a sztori mögé, és freudi állhatatossággal leásunk a felszínes mondanivaló alá, akkor ott szembetaláljuk magunkat egy adag malíciával is: kinek az Audi, kinek pedig a harc a pár perces vezetést lehetővé tevő parkolójegyért. Ja, ez már az osztályharc 2.0, amikor többé nem az osztályok harcolnak egymással, hanem az osztály tagjai.
Amúgy a feliratokkal sem vagyok túlságosan elégedett: "Beautiful things are worth fighting for. Choose the next driver wisely.", azaz "A gyönyörű dolgokért megéri harcolni. A következő sofőrt bölcsen válaszd ki." Az eleje rendben van, de mi ez a sofőrválasztásos dolog?
Összességében azonban nagyot robbantott az Audi, mind látványban, mind technikában. Lássuk, felveszi-e valaki a kesztyűt, és maga is előrukkol hasonlóval. Kezdődjék a párbaj!