Gyakran mosolygunk a régi reklámokon, és nyilvánvaló, hogy nagyot változott a világ a negyvenes-ötvenes évek óta, és nem csak reklámfronton. Ugyanakkor vannak olyan példák, amelyeket érdemes most is bemutatni, mert ötletességük előremuató volt. Ilyennek találom ezt a Philip Morris cigaretta-reklámot is, amely tulajdonképpen nem magát a füstölnivalót hirdeti, hanem arról tájékoztat, hogy megváltozik a cigarettásdoboz megjelenése.
"Pardon us while we change our dress.", azaz "Bocsásson meg, amíg ruhát cserélünk." mondja a szöveg, amelyet a kor szépségideáljának megfelelő hölgy rajza illusztrál. Aki természetesen éppen ruhát vált. Nyilvánvaló, hogy a PM elsődleges fogyasztói a férfiak voltak, akiknek egy ilyen hirdetés megfogta a tekintetét, és a szöveg elég sejtelmes volt ahhoz, hogy el is olvassák, miről van szó.
Egyébként ahogy a dobozon is látható (de maga a szöveg is írja), az új doboz-dizájn színei a piros és fehér lesznek a régi sárga helyett, ezt tükrözi a hölgy ruházata is. Nagyon ötletes reklám, akkoriban még szexisen izgalmas is volt, ráadásul az illusztráció nem félrevezető, hanem elegánsan passzol az üzenethez.