Mivel úgy egyébként a konspirációk és titkos tervek kísértete járja be piciny hazánkat, a Reklámfogás Blog is kötelességének érzi, hogy leleplezzen egy, a cipő fronton felbukkant, és egyre terjedő reklámstratégiát. Ennek a taktikának a csapásiránya egyszerű: látsszunk menőnek, de közben legyünk ostobák. Az első konspirátor ebben a műveletben a CCC volt, amely egy egyébként kellemes, ízléses reklámfilmmel jelentkezett tavasszal, ám újabb verziói még most is futnak. Mutatom:
Első pillantásra nincs is benne semmi feltűnő, sőt ha sokszor megnézzük, akkor sem fogunk látni semmi érdekeset, mert a lényeg nem is kép, hanem a zene, illetve a dalszöveg. Persze fülbemászó, ritmusos, és ráadásul a cipőkről is szól, de mit is énekel? A dal egyébként egy 1966-os Nancy Sinatra sláger feldolgozása, és a refrénje (amely a reklámban is tisztán hallható): "Well, these boots are made for walking, and that's just what they'll do, One of these days these boots are gonna walk all over you." Ez magyarul annyit tesz, hogy "Nos, ezeket a csizmákat sétálásra készítették, és pontosan ezt is fogják tenni, Egy napon ezek a csizmák majd átgázolnak rajtad." Ó, de kedves, ugye?
Erre tromfol rá a szlogen: "Megyek, hogy többet érjek el." Vagyis egy nap majd átgázolok rajtad, amikor már nem lesz rád szükségem, mert én többet akarok. Végül is miért ne... hiszen ilyen világot élünk.
A másik összeesküvő szerencsére nem ilyen agresszív, de lépése pontosan beleillik a "menőn ostoba" stratégia vonalába. A Dorko óriásplakátjairól van szó, amelyeken a butaság egy bevásárlókocsiban trónol.
"Jó helyekre visz." Hova is? Egy lepusztult gyártelep repedt betonú, oszladozó téglafalú, vasrácsos ablakú és vasajtós udvarára? Bele egy bevásárlókocsiba? Pontosan melyik ezek közül a "jó hely"? Tudom, hogy nem én vagyok a célcsoport, és én már sosem leszek ilyen menő, de azért nem kellene ész nélkül nyomni a dumát. Hátha valaki értelmezni is akarja az üzenetet és nem csak lájkolni.