Együtt mókásabb

2018. június 18. 06:32 - reklamfogo

Bizony, emberségre, kedvességre mindig időt kell szakítanunk ebben a rohanó világban, ebben az eszeveszett versenyfutásban, amit hol egymással, hol az idővel, hol pedig magunkkal vívunk. Szívhez szólóan fogalmaztam? Nem véletlen, mert most egy ilyen kampányfilm következik, amit megkönnyeztem:

A kezdeményezés a kanadai People For Good (Emberek a jóért) nevű szervezettől ered, akik célja Kanadát egy kedvesebb országgá tenni, különleges példák bemutatásával. Erre találták ki ezt a páros pólót.

"Odaadnád a saját pólódat egy idegen embernek?" kérdezik az elején. Érdekes látni az egymásra néző emberek tekintetében a meglepetést és a néhol bátortalan mosolyt. "És mit szólnál ahhoz, hogy megossz velük egyet?" hangzik a következő, lehetőleg még meghökkentőbb kérdés. Nem tudom, ki élvezte jobban az egészet: azok, akik belebújtak a pólóba egymás mellé vagy azok, akik látták őket.

"The human race is a team sport." mondja a póló felirata, ami egy angol szójáték: a "race" szó egyszerre jelenti azt, hogy "emberfaj", illetve "verseny". Így fordíthatjuk úgy, hogy "Az emberi faj egy csapatjáték." vagy úgy, hogy "Az emberi versengés egy csapatjáték," Akárhogy is értelmezzük, nagyon találó, és nagyon megérintő dolog látni ezeket az embereket egymás mellett, nevetve és nem szégyellve magukat és egymást. Respekt mindenkinek, aki részt vett benne.

Szólj hozzá!

Egy hajszálon múlik

2018. június 14. 07:48 - reklamfogo

espn_hd.jpgMa elstartol a foci Európa Bajnokság, mivel is köszönthetném ezt a napot és eseményt, mint egy focis hirdetéssel. Bár sokadik pillantásra sem egyértelmű, mire megy ki a játék a reklámban, miért is tollászkodik ez a focista az öltözőben, azért egy idő után leesik a tantusz.

Játékosunk egy ősz hajszálat próbál eltávolítani a sérójából, ami alapesetben érthetetlen, de ha megnézzük, mi is a hirdetés apropója, rögtön érthetővé válik. Az ESPN sportcsatorna reklámozza HD felbontású közvetítéseit, és ismerjük el, ilyen képminőség mellett bizony minden szépséghiba meglátszik, az ősz hajszáltól a pattanásig. Figyelmezet is a szlogen: "You won't miss a thing.", vagyis "Semmit sem fogsz hiányolni."

Szólj hozzá!

Reptéri vígasságok

2018. június 11. 08:01 - reklamfogo

Ha nincs is még itt, de rohamosan közeleg az utazási szezon, sokan pakolnak vagy készülődnek, és a statisztikák szerint egyre többen választják a repülőgépet az utazáshoz. Nem meglepő, hogy a marketing szakosztály is rárepült a repülőterekre, mint reklámhordozóra. Nem mintha eddig nem lett volna telezsúfolva reklámmal, de új lehetőségek és felületek nyíltak meg.

venezia.jpg

Az első kép egy bűvész előadást van hivatva hirdetni, viccesen ötletes módon, nyilván jó okot adva a mobiltelefonos fotózáshoz, és facebookos megosztásokhoz. Tökéletes vírusmarketing, és kizárt, hogy a sok elért ember közül valaki végül ne szeretné megnézni az előadást. És mi van, ha egy vicces utas leemeli a bőröndöt és elviszi szuvenírnek?

A másik reklám egy kaszinóé (mily meglepő, ugye?), és szintén a kreativitás kifogyhatatlanságáról tesz tanúbizonyságot. Tulajdonképpen nagyon egyszerű, de mégis milyen elementárisan ötletes - használjuk a körbeforgó csomaghordó szalagot rulettasztalnak. Tegyék meg tétjeiket, illetve bőröndjeiket!

Szólj hozzá!

Hogy segítsek?

2018. június 08. 07:24 - reklamfogo

arcok.jpgHogyan segítsük a vásárlókat, hogyan tegyünk a kedvükre internetes böngészésük esetén? Örök kérdés, amelyre sokféle okosság és kevésbé okosság létezik. Én is beállok a sorba pár infómorzsával, hátha valakinek segít.

Az alábbi dolgokat találják nagyon hasznosnak a weboldalunk látogatói:

75% azt, hogy mennyibe kerül az adott termék

74% azt, hogy az adott termék melyik közeli üzletben elérhető

66% azt, hogy térképen konkrétan megmutatják, hol van az üzlet, ahol elérhető az adott termék 

63% azt, hogy ha megadjuk az üzleteink elérhetőségét és nyitvatartását

56% azt, hogy milyen egyéb termékeket tud megvásárolni abban a boltban, ahol az általa keresett termék is megtalálható

Szólj hozzá!

Egy csók és más semmi

2018. június 06. 09:06 - reklamfogo

dmplakat.jpgMint rutinos reklámfogó, természetesen tisztában vagyok azzal, hogy a mai reklámok már meghaladták azt a korábbi felfogást, miszerint egy plakáton valakinek vigyorogva kell ajánlania a terméket, vagy mindenféle pozitív dolgot kell hosszú szövegekben felsorolni az adott árucikkről. Tudom, hogy egyre jobban tolódunk az érzelem-manipulációs reklámok irányába, és ma már egy autó nem csak elvisz A pontból B-be, hanem élményt nyújt vagy a banános keksz nem csak finom, de ráadásul megoldja a szerelmi bánatomat is.

Mégis, értetlenül állok ez előtt a DM plakát előtt. Azt rögtön leveszem, hogy kellemes érzéseket szertnének kelteni bennem ezzel a romantikus jelenettel, bár ugye ez ízlés és pofon kategória. De a felirat? "Akkor vásárolok, amikor szeretnék." Nos, ez igaz, mert gondolom senkit nem kergetnek vasvillával akarata ellenére egy kozmetikai üzletbe. De akkor mire véljem a kijelentést? És hogyan kapcsoljam a képhez? 

Nem is szeretnék elmerülni az analízisben, én is csak annyi időt fordítok az értelmezésre, mint amennyit a kreatív igazgató tölthetett a megalkotásával. Csókollak benneteket.

Szólj hozzá!

Pudingkárpótlás

2018. június 04. 07:26 - reklamfogo

Először azt hittem, megtaláltam Kasszás Erzsi és trónfosztója, Boltvezető Icuka, amerikai változatát ebben a zenés-táncos reklámban, de nem:

2013-ban San Francisco amerikai foci csapata elvesztette a Super Bowl-t Baltimorral szemben, és érthető volt a város elkeseredettsége. Erre cuppant rá egy reklámmal a Jell-o pudinggyár, és bedobott egy erősen megosztó filmecskét. Egyesek rossz tréfának tartották, mások eredeti marketingfogásnak. De miről is van szó?

Emberünk, aki egyébként maga is egykori san franciscói amerikai foci játékos, arról tájékoztatja a város lakóit, hogy habár a trófeát nem nyerték el, egy serleget fognak kapni: egy serleg (angolul "cup", ami értelmezhető "csészeként" is) ingyen Jell-o pudingot, "mert semmi sem feledteti jobban a vereség keserű ízét, mint egy édes Jell-o puding".

A látvány amerikai: egy szelid irodából indulva, egy tánckaron át egy Jumbo Jetig jutunk. Szemmel láthatólag mindent megmozgattak a fiúk-lányok, nem sajnálták bele sem a látványt, sem a tölteléket. Ha a pudingjuk is van ilyen jó, akkor biztos nyerők.

Szólj hozzá!

Titokraktár

2018. január 11. 06:41 - reklamfogo

carexstorage.jpgHa valaki nézi azt a dokumentumsorozatot, amely azoknak a raktárhelyeknek az árveréseit mutatja be, amelyeknek tulajdonosai jó ideig nem jelentkeznek a raktárért, tudja, hogy milyen furcsaságok kerülnek elő ezeknek az elfeledett tárolóknak a mélyéről. Lehet ott filléres, használt szalvéta vagy sokezer dollárt érő, középkori műkincs, ám időnként ennél "egzotikusabb" tárgyak is felbukkannak, amelyeket a tulajdonos nyilván itt rejtett el, hogy ne kelljen annyit magayarázkodnia otthon.

Erre az utóbbi motívumra repült rá a Carex raktározó cég, amely kisméretű, személyes raktárhelységeket ad bérbe. Ahogy a szöveg mondja: "Small spaces for your big secrets", vagyis "Kis helyek a nagy titkaidnak". Több verzió is született erre a reklámra, itt éppen egy évtizedes konspirációt dolgoznak fel, miszerint akkor most tényleg jártunk a Holdon vagy csak filmtrükk volt az egész?

Az ötlet kiváló, egyszerre manipulál a rejtett érzéseinkkel és a titok misztériumával. Egyes felmérések szerint az ingyenes felhőtárhelyek jelentős részét olyan pornóvideók töltik be, amelyeket az emberek nem kívánnak a saját számítógépeiken tárolni, szóval ki tudja, mire lehet jó egy ilyen személyes raktár. Mi is a telefonszámuk...?

Szólj hozzá!

Rózsaszín leányálom

2018. január 08. 06:27 - reklamfogo

Bár idehaza meglehetősen enyhe az idő, nemhogy a Karácsony, de az Újév sem volt fehér, reggelente azért elég csípős hideg tud lenni a buszegállóban. Ezért szívet, és persze testet is, melengető a Barbie gerilla-akciója, a Barbie buszmegálló.

barbiebus.png

Persze nyilván a tízévesnél fiatalabb lányok örülnek neki elsősorban, de szerintem idősebbek is igénybe vehetik. Külön apropó, hogy a szemeteskukát is színre fújták, ez az, amikor figyelnek a részletekre is.

A felirat csak annyi, hogy "Dream big", azaz "Álmodj nagyot". Azt nem tudom, ennek mi köze a buszmegállóhoz, talán csak annyi, hogy a zsúfolt busz helyett egy hófehér lovas limuzin érkezik a hercegnőkért. Legalábbis az álmaikban, mert a valóság gyakran olyan zord, mint a háttérben lévő téli fagy.

Szólj hozzá!

1000 és egy pi...ci

2017. december 31. 08:18 - reklamfogo

Itt a Szilveszter, ilyenkor mindenki igyekszik valamilyen viccesen szexi posztot elhelyezni a blogján, én is így teszek. Minden szöveg nélkül adjuk át magunkat az élvezetnek:

Nos, igen, egy kicsit coitus interruptus, mivel valami nagyobb extázisra vágyunk, és nem a VW Cross Up kicsi, piros, de legalább csúnyácska autójára. Igaz, tud menni egy tankkal ezer kilométert, és nem kell olyan gyakran megállnia, mint nekünk, embereknek. (Bár nem tudom, ki az, aki csakis akkor áll meg pisilni, amikor amúgy is tankolnia kell.) Nem mellesleg szép és jó ez az ezer, ám tapasztalataim szerint ez nagyjából 4-5-ször annyi, mint amennyit tolerálunk.

Egyébként a reklám ötletes, és remek a zenei aláfestése is. Az mondjuk nem teljesen világos, hogy, az ezer kilométeres útról miért pont ez az aspektus jutott eszébe a készítőknek. Talán nem engedték ki őket sem, amíg nem rukkoltak elő valami eredetivel?

Szólj hozzá!

Elnöki füst

2017. december 27. 08:18 - reklamfogo

rrchester1952.jpgTúljutottunk a nehezén, tele pocakkal várjuk az újévi bulikat, de addig is, amolyan after-Christmas fílinggel, legyen itt egy 1951-es cigarettareklám, a Chesterfieldtől. Nem csak az a különlegessége, hogy a cigarettát tarja a legmegfelelőbb karácsonyi ajándéknak (egy fokkal jobb, mint a puska), hanem hogy a későbbi amerikai elnök, Ronald Reagan, szerepel rajta. Itt még fogalma sem volt (talán csak álmai) arról, hogy egyszer elnök lesz, bár a háttérben már fehér a ház.

Ronald laza mosollyal és egy hanyagul a szájszélre csúsztatott bagóval ül, és épp dedikál... pedig nem! A Chesterfield ugyanis 1951 Karácsonyára olyan kartonba csomagolta a cigarettáit, amelyet egyből díszcsomagolásként is lehetett használni, sőt azt is rá lehetett írni, hogy kitől, kinek. 

A szobát díszítő hatalmas koszorú okés, a bal sarokban a réce elmegy, de könyveket támasztó ló kissé kakukktojás..., egy rénszarvas nem akadt a kelléktárban? Az viszont örömmel tölthet el bennünket, hogy Reagan nem az egyedüli elnök, aki a reklámiparban (is) tevékenykedett mielőtt kezébe kapta az atomkódokat és az 51-es körzet kulcsait.

A hirdetés egyébként multifunkciós: a cigarettán kívül Reagan új filmjét, a Hong Kong-ot, is reklámozza... arról nem tudok, hogy a Chesterfield sponzorálta volna, de ki tudja. A politika és a sóbiznisz időnkét egybeforr...

Szólj hozzá!