A Szent Grál... vagy valami hasonló

2010. január 28. 12:51 - reklamfogo

lactiv.jpgGyógyszerreklám. Van aki e nevet nem ismeri? Imádom őket, a marketing egy olyan területe, ahol a kreativitás bedrogozva fekszik és valami antitalentum kapta a kezébe a dizájn kérdését. Ha jól belegondolok, eddig egyetlen ötletes gyógyszerreklámot sem láttam, de ez nem keserít el - egyszer majd eljön az is, fiatal vagyok még.

Ez a kép jól illusztrálja, mire is gondolok egy átlagos gyógyszerreklám képi megjelenésének és szöveg-tartalmának kritizálásakor. Mert mi is van rajta? Egy anya és a fia (legalábbis a hirdetés kedvéért ezt játszák), akik átszellemült tekintettel néznek egy kicsiny üvegcsét, amely mintha a Szent Grál lenne, de legalábbis az örök élet italát tartalmazza. Mögöttük olyan konyha sejlik, amely mindannyiunknak jól jönne, persze egy háromszorakkora lakásba, mint amiben most lakunk. Az emberben óhatatlanul is felmerül, hogy mi is lehet ez a varázsfőzet, amely ekkora bámulatot vált ki a szereplőkből és olvasni kezd.

Itt jön a gyógyszerreklámok második antikreativizmusa: "probiotikus törzs", "kombináció", "bélflóra" és "antibiotikum" - csupa meggyőző tudományos szó. Ennek használnia kell mert olyan tudományosan hangzik! Közben egy gyógyszer kiegészítő gyógyszere. Ez ám a nagy buli!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr574783091

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.