Érzed a színt?

2010. február 05. 08:54 - reklamfogo

blueribbonbeer1953.jpgIsmét egy korabeli reklám, 1953-ból. Méghozzá egy unikum, sörreklám nővel - nem túl gyakori, különösen nem 60 évvel ezelőttről, amikor még más volt a társadalmi elvárás a nők és a sörfogysztás között.

Ami a hirdetés előnyére válik, az a fekete-fehér és a színes technika ötletes ötvözése (blue ribbon=kék szalag). A kép maga amúgy egy tipikus klisével dolgozik: nem is kell látni, hogy tudd, ez az igazi sör. Ennek némileg ellentmond az alul kiböngészhető szöveg, amely viszont a sör színét és tisztaságát ecseteli.

Másik oldalról a hölgy arckifejezése, illetve egészen pontosan a száj és nyelv egymáshoz viszonyított elhelyezkedése, egyéb asszociációs képeket is felhoz a sör mellé, mondjuk például a fa.... fegylatot (rossz az, aki rosszra gondolt!). Aztán ha már a sör színét ecsetelik, akkor az is lehetett volna szép színes, hogy kiemelkedjen a szürke tömeg(sörök)ből és kedvet csináljon.

Maga a reklám azonban nem túlzó, a Pabst sörök éveken át Amerika legjobb söre voltak és még most is azok. De ez a hirdetés nem sugallja ugyanazt a minőséget.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr34783093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.