Már írtam a blogon az emberi tulajdonságokkal felruázott tárgyakról, most is egy ilyen hirdetés következik. Külső megjelenését tekintve impresszív reklámmal állunk (ülünk, fekszünk) szemben, a jó autó és a csinos nő mindig is együtt jártak. Alfáék meglovagolják ezt a régi klisét, minek változtatni egy nyerő felálláson.
Figyelmünk ezután a feliratokra terelődik, ahol -a vizuális megjelenéssel ellentétben- már marketing-káoszt fedezhetünk fel. "Olyan anyagból születtem, mint az álmok." Na ezt hova tegyem? Milyen anyagból vannak az álmok? Szerintem 100 emberből 90 szerint az álmok megfoghatatlan képek, vagyis ha ez a kocsi ilyen anyagból van, akkor bele sem lehet ülni, nemhogy autózni vele. Totális képzavar, de menjünk tovább.
"Szív nélkül csak gépek lennénk." mondja ki a filozófiai magasságokba törő ars poeticát Alfa "Giulietta" Romeo. Mondjuk a tárgyaknak sincs szive, mégsem gépek - de hagyjuk a szőrszál hasogatást. Talán a mondat arra utal, hogy ennek az autónak szive van? Na de kérem... egy kis komolyságot, hölgyeim és uraim. Vagy akkor most végül is mit (vagy kit) reklámoznak: a nőt vagy az autót?
Mindazonáltal nekem tetszik a hirdetés, igyekszem nem elolvasni a blődlit rajta. Mellesleg a Giulietta olaszul a Júlia egy névváltozata, szóval hajrá, (Alfa) Romeo.