Online vásárlói evolúció

2018. augusztus 13. 06:19 - reklamfogo

online.jpgAkár szeretjük, akár nem, az online vásárlás dübörögve terjed, és habár nem tartok attól, hogy nem fogok tudni plázázni, ha úgy hozná a kedvem, azért nem tervezem, hogy hagyományos üzletet nyitok a jövőben. Ahogy a vállakozások és cégek egyre inkább tolódnak az online felé, úgy viszik magukkal a vásárlókat is a digitális térbe, de persze bennünket sem kell sajnálni, gyorsan rákapunk a jóra. De mégis milyen lépcsőkön át vezet az út a konzervatív vásárlótól a digitális bennszülöttig?

1. Az anti-talentum

Ez az a típus, aki elvből vagy a gyakorlati készségek/lehetőségek híján nem hajlandó semmiféle modernizációra, számára egyetlen fizetőeszköz létezik, a készpénz. Nem akar törzsvásárlói- vagy jutalom-kártyát, nem gyűjt pontokat és nem kér hírlevelet. Semmi baj velük, de lehetőségeik egyre szűkülnek.

ontyp1.jpg

2. A kincsvadász

Ők azok, akik már nem szűzek, és próbálták az online vásárlást, de nem tették magukévá (ezek a szófordulatok!) a digitális térben kötött üzletek előnyeit. Úgy gondolják, valami nagy-nagy durranás kellene ahhoz, hogy hajlandóak legyenek így vásárolni, mondjuk óriási leértékelés vagy egyet fizet, ötöt kap. Nem kell aggódni, már elindultak a "fejlődés' útján.

ontyp2.jpg

3. Az alkalmi vásárló

A szelíd motorosok, akik nem zárkóznak el az online vásárlástól, de továbbra is valami extrát keresnek, olyasmit, amit a hagyományos vásárlással nem tudnak kielégíteni. Illetve már értik, hogy a digitális térben sokszor kedvezőbbek az árak és a kényelmi szolgáltatások bizony igen jól jönnek - különösen, ha a megvásárolt áru nem fér be a kocsi csomagtartójába.

ontyp3.jpg

4. A tudatos vásárló

Mindenki ennek tartja magát, akkor is, ha nem ebbe a csoportba tartozik. Mi vagyunk az igazi brancs, tudjuk, mit akarunk, rutinosan böngészünk, összevetünk, hajszálpontosan időzítünk és csak azt rendeljük, amire szükségünk van. És persze ingyen kiszállítással és plusz 3 év extra garanciával, mert ászok vagyunk!

ontyp4.jpg

5. A digitális mániás

Ez a tábor már egy ici-picit átcsúszott a lovacska másik oldalára, elvből vagy lustaságból nem jár hagyományos boltba, sportot űz az online vásárlásból, és már megadta a kapukódot is a futárnak, akit a keresztnéven szólít. Nevethetünk vagy sajnálkozhatunk rajta, ma még első fecske, de rohamléptekkel közeleg a nyár - ő csak tudja, hiszen megvette már a fürdőruhát és a naptejet is.

ontyp5.jpg

6. A közösségi vásárló

Ők a jövő, a hagyományos és online boltok mumusai, akik adnak-vesznek. Bárhol, bármit, bármikor. És legfőképpen egymástól. 

ontyp6.jpg

8 komment
Címkék: Ezmegaz

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr7614012234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2018.08.13. 17:28:07

Vásárlás előtt elemző oldalakat nézek, ez a megoldás.

devilstrueface 2018.08.14. 00:08:30

a nem vásárló

(tehát akkor nyilván inkább alkalmi)

werinter 2018.08.14. 11:00:35

És vannak akik nem vásárolnak semmit, sehol mivel a "csuda nagy magyar jólétben" nem telik rá nekik!

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.08.14. 11:25:46

7. Az értelmes ember.
Amiről te még nem hallottál, és esélyes, hogy nem is éred el ezt a szintet.

BRF915 (törölt) 2018.08.14. 16:26:58

Ha ez valami humoros cikk akart lenni, akkor annak nagyon gyenge.

Ha valami okoskodás a netes vásárlókról, akkor még rosszabb.

Ülj le fiam, egyes!

reklamfogo 2018.08.17. 03:46:36

@Dr. Tom: Egy kis nyári színes.

@BRF915: Sem nem humoros, sem nem okoskodás, inkább valahol a kettő között. Így megvan a kettes, tanár úr?