5 szolid e-marketing fogás

2018. szeptember 28. 06:31 - reklamfogo

subtleecomm.jpgAz online üzletek egy rendkívül kompetitív környezetben léteznek, és nagyon sokat megtesznek (és/vagy fizetnek) azért, hogy a keresők előre rangsorolják őket, vagy hogy a honlapjukra érkezők vásároljanak is valamit a nézelődés után. Vajon mit tesznek a weboldalak, hogy megfogjanak minket, vásárlókat? Természetesen egy szimpla blogposzt nem képes mindent elmondani, de szeretném öt apróságra felhívni a figyelmet, amelyeket előszeretettel használnak az online boltok.

 

1. Bizalomerősítő emblémák

Mivel az interneten vásárló személy nem találkozik szemtől-szemben az eladóval, illetve nem tudja megszemlélni magát az üzlethelységet, van benne egy bizonyos mértékű bizalmatlanság. Márpedig a bizalom minden kapcsolat, és minden kereskedés, alapja is. Ezért ha a weboldal nem nyújt megfelelően bizalomgerjesztő megjelenést, a potenciális vevő máris továbbkattint. De az általános megjelenésen kívül vannak egyéb apróságok, amelyekkel erősítik a bizalmat: az emblémák.

trustbadges-600x550.png

Ezek a jelzések valóban fokozzák a vevő bizalmát, de mint vásárló nem árt figyelni arra, hogy tényleg van-e a szimbólum mögött valódi minősítés és hitelesség.

 

2. A sürgetés érzése

Létezik egy valós lélektani jelenség, a FOMO, vagyis az attól való félelem, hogy lemaradunk (vagy kimaradunk) valamiből. Ez a jelenség szintén megfigyelhető a vásárlók között, ezért gyakori, hogy az üzletek bizonyos időkorláthoz kötik a szenzációs ajánlataikat, vagy mások vásárlásaival próbálnak bennünket presszionálni, hogy itt és most vegyük meg, amit szeretnénk.

fomo-countdown-color.jpg

Természetesen nem arról van szó, hogy minden kereskedő visszaél a korlátozott idejű ajánlattal vagy hamisan kelti azt az érzetet, hogy lemaradunk valamiről, ha nem cselekszük azonnal. De vannak, akiknek nincsen lekiismeretfurdalása egy ilyen trükktől.

 

3. Felül-, és keresztértékesítés

Amikor vásárolni szeretnénk valamit, és ezért felkeresünk egy online üzletet, van egy konkrét elképzelésünk arról, mit is szeretnénk megvenni. Ám ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem érdekel bennünket más termék. Ezért az okos kereskedő két stratégiát is alkalmaz: a felülértékesítést és a keresztértékesítést.

cross-sell-and-up-sell.jpg

A felülértékesítés az, amikor egy adott terméket kiválasztva a bolt felajánl egy valamivel jobb, ám valamivel drágább árucikket is. A vásárló ugyanis hajlamos a "ha már veszek valamit, akkor a legjobbat (legmodernebbet) vegyem" hozzáállásra. A keresztértékesítés pedig az, amikor egy terméket kiválasztva az üzlet felajánl kiegészítő cikkeket is, például egy mobiltelefonhoz rögtön tokot, védőfóliát, autós tartót, stb.

Igazából nincs ezzel semmi gond, sőt nagyon hasznos lehet, ám sose tévesszük szem elől, hogy mire is van szükségünk, és mire nincs.

 

4. Közösségi oldal megosztás

Gyakori mostanság, hogy amikor megvásároltuk a terméket, a weboldal felajánlja, hogy osszuk meg vásárlásunkat valamelyik közösségi oldalon. Gyakran még előre megírt marketingüzenetet is felajánlanak, ha valaki nem akar időt tölteni egy frappáns bejegyzés megfogalmazásával.

5-25.png

Ez is ártalmatlan, ugyanakkor ingyen reklám az adott kereskedőnek, ráadásul egy igazán bizalomerősítő módon, hiszen bejegyzéseinket az ismerőseink fogják látni, akik így maguk is megbízhatónak fogadják el az online üzletet.

 

5. A köszönöm ereje

Van egy rég elfeledett, de nagyon hatásos kereskedői fogás, amely egyre jobban visszajön a divatba: a köszönetkártya. Ez úgy működik, hogy amikor a vásárló végre kézhez kapja a terméket a futártól (vagy egyéb módon), a csomagolásban talál egy névreszóló, köszönőkártyát is az eladótól (esetleg a következő vásárlásunkkor felhasználható kupon kíséretében). Ez nem csak egy kedvesség, hanem bizalom-, és hűségépítő trükk.

611vuib0-8l_sx466.jpg

Köszönöm hogy végigolvasad a posztom, remlem érdekes volt. Ha gondolod, oszd meg, kövesd be a blogom, írj egy kommentet vagy akár emailt is.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr2114258381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.