Bámulatos tudomány

2018. október 05. 08:42 - reklamfogo

Hat évvel ezelőtt, 2012. októberében, a kanadai Tudomány Világa Múzeum (Science World Museum) összefogott egy kreatív marketingcéggel, és kampányt indított a tudomány, illetve természetesen a múzeum népszerűsítésére. Ehhez találtak néhány valóban meglepő és kevéssé ismert tudomáynos tényt, majd ezeket okos megoldásokkal, gyakran gerilla eszközökkel, vizualizálták. Így került mérleg a liftbe, ceruza a falra, vagy színarany a reklámtáblára.

"2 uncia arany lefed egy egész hirdetőtáblát" mondja a csodaszép, és 6000 dollárt érő plakát, amely valóban arannyal volt borítva, és állandóan két biztonsági őr vigyázott rá.

"A két leggyakoribb félelem: bohócok és magasság." Érthető, ha bohócnak öltözött statiszták járták a magas házak környékét.

"Jobban látsz, ha rémült vagy" adja tudtunkra Jason Voorhees a Péntek 13 horrorfilmből. Ő már csak tudja.

"Kevesebb a súlyod, ha lefelé haladsz." Akár nyomban ki is próbálhatta az ember egy felhőkarcoló liftjében.

"A tested elegendő szenet tartalmaz 9000 ceruzához." Mi szemléltené ezt jobban, mint 9000 ceruza?

"Japánban évente 1500 földrengés van." Aaa...zzztt eeel-hiii...szeee..m.

"A kékbálna szíve olyan hatalmas, mint ez az autó." Ha az embereknek csak fele "ekkora szíve" lenne a veszélyeztetett állatok irányában, erre a hirdetésre nem is lenne szükség.

"A szúnyogok szeretik a kék színt." Erre semmi vicces nem jut az eszembe, de jó tudni a nyári ruhakollekció válogatásánál.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr7614275823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wannabe 2018.10.06. 15:56:13

Nekem az a bajom ezzel a kampánnyal, hogy ezek a(z amúgy valóban kreatív és ötletes) hirdetések valahogy nem közvetítik a tudomány hasznosságát. Afféle "brit tudósok" tények. Ezektől még nem érzi úgy az adófizető polgár, hogy jó helyre ment a pénze.
Mondjuk hogy űrkutatás nélkül nem lenne gore-tex a bakancsban, vagy szalagkábel meg hajlékony nyomtatott áramkör a telefonban. Az hiányozna.