Sokat láttam, de úgy tűnik, nem eleget. Az itt látható Guru csoki reklámjára nem voltam felkészülve, még most is a hatása alatt állok. Annyi erőm sem volt még, hogy feltárcsázzak egy telefonos lelki segítségnyújtó számot, elkerülendő, hogy önkezemmel vessek véget szánalmas létezésemnek.
Próbálom vizualizálni a jelenetet: ülnek a reklámszakemberek, akik azt a feladatot kapták, hogy a Guru-t reklámozzák. Mivel csokiról van szó, nyilván hatalmas a kihívás, mert nagyon komplex a feladat. Aztán valaki bedobja, hogy legyen a képen egy töprengő lány, aki mi máson is gondolkodhatna, mint hogy milyen virágot ültessen ma. (Könyörgöm, ha naponta ültet, akkor nem mindegy melyiket? Majd holnap a másikat!) Micsoda dilemma! Micsoda sztereotípia! Ha férfi lenne, nyilván azon kattogna, hogy gyepet nyírjon vagy kocsit mosson.
Aztán a következő képen mindezt egy csapásra megoldja, és "tol egy Gurut". Értitek, csak így lazán, "tol" egy Gurut. Azt értem, hogy nem "fogyaszt", "bevág" vagy "bekap", de hogy "tol"? És hogy ennek úgy örül, mint egy lottóötösnek? Ekkora ötlet? Ilyen pazar megoldás?
Végül pedig a Guru "magával ragad". Elégedetten toltam egy Gurut és a probléma megoldva elfelejtve? Itt billegek a kétség szakadékának szélén, most akkor mit ültetett? Vagy az ültetés elnapolva eltolva?
Ezt valaki nyugodt szívvel kiadta a kezéből, másvalaki szakszerűen jóváhagyta, a megrendelő pedig elégedetten elfogadta? Bár lehet, hogy csak túlspilázom, és nekem is tolni kellene egy Gurut...