Sherlock Holmes híres volt agyafúrt észjárásáról, és persze "alapvető" kijelentéseiről. Ennek a mostani reklámnak a megfejtése is ilyen csavaros fifikát igényel. Látunk két parkoló autót, az egyik sok lámpával megvilágítva, a másik pedig a félhományban. Első pillantásra talán úgy tűnik, a hangsúly a kivilágított kocsin van, az a lényeges. Pedig nem.
"Hide in the shadows." mondja a szlogen, azaz "Bújj el a homályban." Nem mintha ez sokat segítene, de legalább felhívja a figyelmünket, hogy, akárcsak egy Doyle novellában, nem mindig a legnyilvánvalóbb és legszembetűnőbb megoldás a helyes. "With our 52 marking points." folytatja a szöveg, vagyis "A mi 52 pontos megjelőlésünkkel." Na, még mindig nem világos, Dr. Watson? Pedig alapvető: "Sherlock - lopásgátló."
Bevallom, nekem is utána kellett néznek, a deduktív logikám cserben hagyott. Arról van szó, hogy a Sherlock nevű cég 52 különböző helyen jelöli meg az autónkat, ezzel nehezítve meg a lopott autó és alkatrészeinek eladását. Így ha a tolvaj megpillantja az arany rák logót, nem is fog az autóval próbálkozni. Még akkor sem, ha a homályban parkol, ahol elvileg kisebb a lebukás veszélye.
Alapvető, kedves Watson.