Régen került terítékre szimplán közérdekű vagy társadalompolitikai reklám, íme egy ilyen. Elsősorban nem az aktualitása miatt választottam, bár az sem lebecsülendő, hanem a grafikai megoldása miatt. A képen egy világos ruházatú hölgy fekszik, az első pillantásra fekete lepedőkkel borított ágyon. Azonban ha jobban megnézzük kiderül, hogy a lepedők emberek, akik éppen magukba húzzák az ártatlan nőt. Erre utal a címfelirat: "Danger might be invisible at first.", vagyis "A veszély láthatatlan lehet elsőre."
A hirdetés tulajdonképpen az embercsempészet ellen készült, erre kívánja felhívni a figyelmet, illetve segítséget ajánlani egy anonim telefonvolnal számával (nem nálunk, Amerikában). Nyilván nem véletlen, hogy egy csinos, fiatal nő készül elmerülni a sötétségben, sajnos sok lányt érint az embercsempészet, akár tőlünk, Közép-Európából is.
Kiváló a vizuális megoldás, remekül odaillő a szlogen, ám én egy kicsit hiányolom az egyértelműbb figyelemfelhívást. Ez a hirdetés nyilván nem a társadalmi célú reklámok gyakran sokkoló elemeivel akar operálni, és ez dícséretes, de ennél egy picit lehetne szókimndóbb is.