Már beszéltem a blogon az ún. szupermarket lélektanról, most is egy ehhez kapcsolódó apróságot osztanék meg. Gondolom sokan felfigyeltek arra, hogy a nagy bevásárlóközpontok csempe-padlózata furcsa mintázatot követ. Az előtérben, vagy üzletsoron, általában nagy lapok vannak elhelyezve, míg odabent, a sorok között, kisebb kockák sorakoznak.
Vajon miért van ez? Nos, ahogy sejtitek, a válasz a szupermarket-lélektan. Ennek egyik cseles alapvetése, hogy többet vásárolunk, ha lassabban megyünk az üzletben. De hogyan lassítsanak le bennünket? Például kisebb csepkekockákkal. Amikor ugyanis toljuk a bevásárlókocsit, érzékeljük a kocsi apró rezzenéseit és halk kopogását a csempefugáknál. Ha túl gyorsan megyünk, ez a rezgés-kopogás gyakoribb, és ezáltal zavaróbb, míg ha lassan megyünk, kellemesebb ritmust ad, és ezáltal nyugodtabb érzést biztosít. Így öntudatlanul is lassítani fogunk.
Az már csak egy apropó, hogy minél üresebb a bevásárlókocsi, annál jobban "pattog" a fugákon, míg ha már több minden van benne, szépen "lenyugszik". Természetesen senki ne gondolja, hogy csak emiatt vásárol többet. A szupermarket-lélektan egy komplex stratégia, vagyis nem egyetlen eleme fog bennünket több vásárlásra ösztönözni, hanem ezen apróságok összessége.