A hűség egy olyan fogalom, amely nem csak a személyes kapcsolatainkban értékes, hanem a munka világában, sőt a vásárláskor is egyre fontosabbá válik. Igen, a márkahűségről lesz szó, nagyon röviden (úgyhogy nem kell abbahagyni itt az olvasást). Ahogy Galla mondta, "pár érdekes adatot" osztanék meg, a Budapest Business Journal tavaly augusztusi száma alapján.
A magyarok márkahűsége 15 százalékos, majdnem duplája a nemzetközi értéknek, amely csak 8 százalék.
Leginkább a kávé és tea márkákhoz ragaszkodunk, ezután következik a mosópor és a sampon.
A magyarok 21 százaléka hajlandó új márkákat kipróbálni a beváltak helyett, míg ez a szám nemzetközileg 42 százalék.
Mi sarkallna bennünket a márka-váltásra? 34 százalékunkat az, ha a pénzünkért nagyobb értéket kapnánk, azaz ha jobb lenne az ár-érték arány. 26 százalákunkat az térítené el, ha a másik márka olcsóbb lenne, míg 23 százalékunkat az, ha kényelmesebben hozzájutnánk. Végül 12 százalékunkat a család vagy a barátok ajánlásai befolyásolnának egy új márka választásában.
A cikk egyébként felhívja a figyelmet a csökkenő márkahűség egyik meghatározó okára, az ún. Amazon-hatásra: rengeteg áru van, nagyon széles a választék és ma már könnyen és gyorsan összehasonlíthatóak az egyes termékek, minőségek, illetve árak. Ennek következtében a vásárló azt fogja megvenni, ami neki az adott pillanatban a legmegfelelőbb, és a márka jelentősége háttérbe szorul.
Az is kiderült, és ez már a reklám helye, hogy a magyarok 40 százaléka úgy gondolja, nincsenek rá hatással az óriásplakátok és egyéb közterületi reklámok (ez nemzetközileg 25 százalék). Emellett a magyarok 34 százaléka ellen tud állni egy reklám csábításának akkor is, ha az adott terméket vagy szolgáltatást egy híres ember reklámozza!