Időnként az az érzésem, hogy a grafikusok-ötletgyárosok elvetik a sulykot és egy-egy viszonylag hétköznapi terméket olyan technikai profizmussal és elementális ötlettel reklámoznak, ami azt nem érdemli meg. Vigyázat, ez nem azt jelenti, hogy a hirdetés ne lenne jó, csak egy kicsit ágyúval verébre fíling jön be.
Íme egy példa erre, a Mentos cukorka reklámja, ami egy relatíve szimpla lehellet-frissítő cukrot egy ilyen grandiózus formával népszerűsít. Hihetetlenül jól eltalált ötletet látunk, miszerint a kellemetlen szájszag mintegy beharangozza jövetelünket, ahogy a kis fokhagymák is erre készülnek a trombitáikkal. Elsőrangú a grafikai kidolgozás is, szinte fényképszerű. Külön ráirányítanám a figyelmet az ágyon fekvő alakot takaró takaró redőzetére. És a szlogen is ott van: "Don't let your breath announce your arrival", azaz "Ne engedd, hogy a lehelleted jelentse be az érkezésedet".
Szóval egy ilyen formátumú hirdetést valami drága, exkluzív és rendkívüli terméknél várok el, de a Mentos megmutatta, hogy tévúton jártam és nem az áru milyensége határozza meg a színvonalat. Hanem az, hogy a marketingesek mit adnak bele a munkájukba. Gratula!