Azt mondják, az igazi kreativitás nem ismer határokat, sőt, még a sz@rt is arannyá tudja változtatni. Nos, ha ennyire nem is süllyedünk alá, azért kevés undibb látvány van, mint egy gőzölgő csatornafedő (bár ezzel a kijelentéssel a new yorki fotósok biztos nem értenek egyet). Maradjunk annyiban, hogy nem egy felemelő momentuma az életünknek, ha ilyet látunk.
De a Folgers kávéforgalmazó cég mégis meglátta a fényt a csatorna mélyén és az itt látható ötletes gerillamarketing fogást találta ki. Mit ne mondjunk, valóban esztétikusabb és kellemesebb látványt nyújt így a fedél, még akkor is, ha nem szeretjük a feketét.
A szlogen is szépen ott van, bár nem valami ütős: "Hey, City That Never Sleeps. Wake up.", azaz "Hé, város, amely sosem alszik. Ébredj fel." Ha ugye nem alszik a város, akkor felkelni sem kell, ha viszont alszik, akkor nem lehet sosem-alvó város. Szóval ez így kissé ellentmondás. Ez azonban nem von le az ötlet nagyszerűségéből és szerintem nem is a szlogen miatt fognak kávét venni az emberek, hanem a vizuális hatás miatt.
Persze... persze azért akármilyen ínycsiklandó is a látvány, azért mégis csak egy csatornafedelet látunk, és ha ez a gondolat egyszer befészkeli magát a fejünkbe, akkor a kávé = csatorna képlet épp az ellenkező hatást fogja kiváltani, mint amit a Folgers szeretett volna.