Tudom, hogy legutóbb is gerilla falat került a tányérra, de ezt a mostanit mindenképpen meg kell mutatnom, mert kiemelkedik a többi közül. Hogy mivel? Nos, még gerillareklámban is kevés az olyan, amelyiknek gyakorlati célja/haszna is van, nem csak a meghökkentés.
Az IBM imázsreklámja pedig praktikus, még akkor is, ha egyáltalán nem valami meglepő. Ezzel szemben közösségi szellemet hordoz. A nagy szlogen: "Smart ideas for smarter cities", azaz "Okos ötletek egy okosabb városért" nem annyira bombasztikus, sokkal jobban jártak volna, ha az apróbb betűs szöveget emelik ki: "Sitting on a smart idea for your city?", mert az úgy hangzik: "Ülsz egy okos ötleten a városod számára?" Ez telitalálat, tekintve a reklám gyakorlati kialakítását és hasznát.
Az ötlet pazar: összekapcsolja a elméleti üzenetet a praktikummal. Erre mondják, hogy "okos".