Vízbeholt ötlet

2016. szeptember 16. 06:51 - reklamfogo

medencehopp.jpgVéget ért a nyár, bezártak a strandok is, remélem mindenki kiélvezte a forró évszakot és nem történt semmilyen uszodabalesete. Erre próbál figyelmeztetni ez a rendhagyó hirdetés, amely a megszólalásig élethű. Egy gyereket látunk a víz alatt (él-e vagy hal-e, azt nem látom pontosan) és a feliratot: "Where's your child?", azaz "Hol van a gyermeked?"

Ha esetleg valaki azt gondolná, hogy a hirdetés, amely egyébként egy fürdőzés biztonsággal foglalkozó civil szervezet (Watch Around Water) alkotása, csak az üres törülközőt és a feliratot tartalmazza, az tévedne. A teljes kép része a vízbefúlt gyerek is, akit élő társa meglehetősen furcsán szemlél. 

Ez a hirdetés is egyike azoknak, amelyek leginkább félelmet indukálnak és talán visszatetszést is. Pláne, hogy egy olyan helyen jelenik meg, ahol gyermekek is vannak, akik nem feltétlenül tudnak olvasni, illetve esetleg megrémülnek a látványtól.

Természetesen igaza van a szervezetnek: fontos, hogy szemmel tartsuk a gyermekeinket egy ilyen zsúfolt és némiképp veszélyes helyen, ám nem feltétlenül célravezető rögtön a legrosszabbal ijesztgetni a szülőket. És nyilván lehet legyinteni is rá, hogy ugyan már, nem kell az ördögöt a falra (medence aljára) festeni, de te például beengednéd felügyelet nélkül a gyerekedet a vízbe ezek után? 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr5511710805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mpl 2016.09.16. 16:36:29

Talan pont ez a lényege, hogy ne engedd be a gyereked (egy bizonyos kor alatt), felügyelet nélkül a vízbe?

Netuddki. 2016.09.16. 17:03:44

Ha mondjuk biztosítós reklám lenne akkor valóban ízléstelen lenne.
De mivel valószínűleg nonprofit cég akarja felhívni a figyelmet egy bizonyos veszélyre, ez még talán belefér. Azt meg ugye nem gondolod komolyan, hogy valóban vízbefúlt gyerek van a képen?

BéLóg 2016.09.16. 17:21:21

Ez eleve egy rasszista inkorrekt reklám, hiszen ott egy fehér gyerek van. Vagyis megint ők vannak túlsúlyban! Azt sugallja, hogy a színesbőrű gyerekekre nem is kell vigyázni!
Több feketét a fulladtgyerekes reklámokba!

reklamfogo 2016.09.16. 20:26:09

Köszönöm a megjegyzéseket!

@mpl: Igazad van, pontosan az a lényege (ahogy írtam is), hogy vigyázzunk a gyermekekre a strandon. Én csak a "túltolt" illusztrációt tartom szükségtelenül fenyegetőnek. Ám a hatékonyságában nem kételkedem, hiszen az alapvető emberi érzelmekre, amilyen a félelem is, való apellálás általában bejön.

@Tibi !: Igen, a WAW egy nonprofit szervezet és természetesen olyan módszert használ, amilyet szeretne. Tiszteletben tartom azok véleményét, akik szerint ez rendben van, sőt ahogy fentebb mondtam, biztos vagyok benne, hogy sokan komolyan fogják venni (én is ezt tenném).

Hogy mi van a képen, arra nem szeretnék tippelni, nem látszik elég jól. Elfogadom a véleményedet, de mégsem lennék meglepve, ha az lenne, ami... leközelebb mutatok egy ennél durvábbat - szintén egy non-profit szervezettől.

mpl 2016.09.17. 07:30:24

Volt ilyen itthon is pár éve, amikor az állatvédők egy gyereket kötöttek pórázon a fához és ezzel hívták fel a figyelmet az állatok jogaira. Nagy volt a felháborodás, de a jó reklám sokkol. Nem mindig pozitívan. Gondoljunk pl arra aplakátra, ahol a kis róka kérdezi, hogy 'a te mamádnak van bundája? Az enyémnek már nincs.' Vagy azok a fotók, ahol a fotóst szidják, miert nem ment oda segíteni, enni adni, stb. Mert nem az a dolga, hanem az, hogy tudósítson az ilyen esetekről. A gond ott van, hogy nem a helyzetet akarja a tömeg megoldani, hanem a tünetet kezeli. Klasszikus példa, hogy adakozik x segélyszervezetnek, de a szomszém éhen pusztulhat. Azt nem szeretjük látni.
süti beállítások módosítása