2013. januárjában egy állás nélküli brit fiatalember, Adam Pacitti, végső elkeseredésében az utolsó 500 fontját arra költötte, hogy megvett egy óriásplakát-helyet, és nagy betűkkel kiírta rá, hogy "Az utolsó 500 fontomat erre az óriásplakátra költöttem. Kérem, adjon nekem munkát." Habár az ötlet egyszerű, sőt mondhatni banális, volt, bejött, mivel Pacitti szinte azonnal munkát kapott egy kreatív cégnél. Első fizetéséből egy másik plakáthelyet vett, és megköszönte az emberek segítségét. Nyilván nem nevezhetnénk biztos tippnek Adam módszerét, de amint látható, időnként be tud válni egy-egy merész és meglepő reklámfogás.
Ám az ötlet nem új, ennek példájaként íme egy az 1920-as gazdasági világválság idején, Amerikában készült fénykép, egy másik gerilla-reklám, amely szintén egy elkeseredett próbálkozás. A képen látható férfi egy egyszerű táblára a következőket írta: "Sürgősen szükségem van egy erős kötélre, hogy felkössem magam, vagy helyette egy bútorozatlan lakásra a feleségemnek, születendő gyermekemnek és nekem." Azt sajnos nem tudom, hogy Adam Pacitti-hez hasonlóan sikeres volt-e a kampánya, de hogy akkoriban (is) úttőrő próbálkozás volt, az bizonyos.