Ismét merészkedjünk a dzsungelbe, azaz gerilla terepre. Ezúttal a Ford kisteherautójának nem hagyományos reklámját tálalom az arra éhes közönségnek (mert titkon bízom benne, hogy akadnak ilyenek).
Nos, ahogy az a képen látható, a Ford ezesetben autójának erejére, azon belül is, vontatási erejére helyezte a hangsúlyt (érted, súlyt!). A képhez csatolt lánc és a rajta lógó hatalmas teher elég meggyőző, még akkor is, ha azok a vörös téglák nyilván habszivacsból vannak, mert baleset-megelőzés is létezik a világon.
Ha valaki szeretné megérteni, miben más a gerilla és a hagyományos reklám, illetve egy illusztris példát szeretne látni, akkor vessen erre a megoldásra egy pillantást. Ráírhatták volna a plakátra, hogy a Ford bivalyerős, akár odanyomtathattak volna egy téglarakást is mögé, de az emberek unottan elsétáltak volna mellette. Ezzel a meglepő húzással (érted, húzással!) azonban máris kiemelték a tucatból.
Hogy több ember vesz-e Ford-ot eme reklám hatására, mint egy hagyományos hirdetésre? A válasz feltehetőleg igen, de még ha nem is, akkor is figyelemfelkeltő és emlékezetes marad. És pontosan ez a két dolog a legnehezebben elérhető a mai reklámdömpingben.