Az interneten történő hirdetés, tájékozódás és vásárlás mára annyira természetessé vált, hogy szinte el sem tudjuk képzelni, milyen lehetett az élet mondjuk 20 évvel ezelőtt. Ezek után nem meglepő, hogy egész tudományágak épülnek rá erre az új marketing-formára. Ezek a tudományos műhelyek azután ontják magukból a hasznos és kevésbé hasznos adatokat: ezekből válogattam össze most 13+1 érdekes tényt, amelyek némelyike talán nem meglepő, ám bizonyára akad majd benne megdöbbentő is.
1. A blogbejegyzések 63%-al nagyobb eséllyel befolyásolják a vásárlásainkat, mint az újságcikkek.
2. Azok a cégek, amelyek havonta legalább 15 alkalommal posztolnak bejegyzést a blogjukon vagy Facebook oldalukon, ötször nagyobb webforgalmat érnek el.
3. A videós, fényképes vagy egyéb módon illusztrált blogbejegyzések 94%-al nagyobb nézettséget kapnak.
4. A látogatók 58%-a a videó első 90 másodperce alatt abbahagyja a megtekintést.
5. A látogatók 58%-a emlékszik egy videóra, de csak 10% arra, hogy mit olvasott egy szövegben.
6. Az a vásárló, aki megnézhet egy videót az adott termékről, 144%-al nagyobb valószínűséggel vásárolja is meg, mint az, aki csak képeket lát róla.
7. Az embereknek csak 20%-a olvas el egy hosszabb szöveget, de 80%-a néz meg egy videót.
8. A vásárlók 63%-a szerint nagyon fontos szempont, hogy a termékről milyen minőségű fotó kerül bemutatásra az online boltban.
9. Egy átlagos vásárló 11 véleményt olvas el, mielőtt dönt.
10. A weblapokon látható banner-hirdetésekre a látogatók mindössze 2%-a kattint rá.
11. Azok a vásárlók, akik rendszeresen kapnak e-mail marketingleveleket 83%-al többet költenek, és 28%-al gyakrabban vásárolnak.
12. A névre szóló és személyre szabott marketing e-mailek 14%-al növelik az esélyét, hogy a vásárló megnézi az ajánlott termékeket a weboldalon.
13. A vásárlók 45%-a szakítja félbe a vásárlást, amikor kiderül, hogy a házhoz szállítás nem ingyenes.
13+1. A vásárlók 52%-a tesz még valami apróságot az online kosárba, hogy elérje az ingyenes kiszállítás határértékét.