A jó, a rossz és a csúf 2.

2014. december 31. 12:07 - reklamfogo

ny_axe.jpgEzúttal szilveszterre időzítve tálalok három hirdetést, a karácsonyi formula szerint megint a jó, a rossz és a csúf tematikával.

A jó az Axe reklámja, amely ezúttal nem egy új terméket népszerűsít, hanem szimplán boldog új évet kíván. Az már az első pillantásra is látszik, hogy itt egy tűzijáték robbanását láthatjuk, amely ugyan egy sablonos szimbólum szilveszterre, de ha közelebbről is megnézzük, akkor kifigyelhetjük, hogy mi is benne a valódi ötlet. A tűzijátékot ugyanis megannyi női melltartó és bugyi alkotja, kreatív elrendezésben, hogy egy színes robbanássá álljanak össze. Az Axe tudatosan ezt a marketingirányt választotta: a férfi, aki vonzza a nőket, mégpedig a dezodor/tusfürdő révén. Félreértés ne essék, a hirdetés nem attól jó, hogy hímsoviniszta kielégülést okoz, hanem mert az Axe-nek sikerült egy olyan reklámot kidolgoznia, amely pontosan (és nem erőltetve) beleillik a marketingkommunikációjába. A koncepció egyébként nagyban hasonlít a karácsonyi BMW reklámhoz - távolról másképp fest, mint közelről, ugyanakkor roppant ötletes és szilveszterien bohókás.

ny_big.jpgA rossz szerepét ezúttal a BIG ruházati cég reklámja kapta, amely abba a hibába esik (mit esik, zuhan), hogy nagyon vicces akart lenni, de a ló másik oldalán találta magát. "The most exciting New Year's outfits for women." mondja a szlogen, amit úgy adhatnánk vissza édes anyanyelvünkön, hogy "A legizgalmasabb újévi ruhadarab a nők számára." Ha az Axe reklámját burkoltan hímsovinisztának találtuk, akkor ez nyíltan bunkó, mert arra utal, hogy a nők mást sem akarnak újévkor, mint egy jó nagy... süveget. El tudom képzelni magát a képet, mint szilveszteri hirdetés, de nem ezzel a szöveggel. Mondjuk "Kötelező szilveszteri kiegészítő." vagy "Minden ruházati problémára van megoldásunk - még szilveszterkor is." De ez így, ebben a formában, nem jó.

ny_ob.jpgA csúf reklám ezúttal az OB Fleu tampon újévi jókívánsága lett, amely talán ellensúlyozni kívánta a túlságosan elférfiasodott reklámpalettát, mert kifejezetten hölgyekhez szól. "Happy New Year, girls", azaz "Boldog új évet, lányok" szlogen legalábbis erre utal, de nem hiszem, hogy valakinek kétsége volt. A BIG-el ellentétben itt a szöveg rendben van, de a kép... az nagyon sérült. Kinek az elb...orult ötlete volt, hogy egy tamponból csináljon petárdát, amelyet ráadásul egy üveg szájába helyez, ha már egyszer szilveszterkor úgyis iszunk (bár e kép láttán elmegy a kedvem mindenféle ivástól). Megint csak hangsúlyoznám, van ami fejben vicces, de megvalósítva nem annyira. Ez egy eklatáns példa.

Amúgy mindenkinek BUÉK!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr987022435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása