Az egyik legkreatívabban használható vizuális elem, nem csak reklámokban, maga a fény. Különböző színek, alakok, hangsúlyok vagy illúziók hozhatóak létre velük, nem meglepő, hogy a művészek egyik kedvence. Következzen most négy autós reklám, amely ugyancsak a fénnyel manipulál.
A Hyundai Instagram alakú féklámpa-ábrája arra próbálja felhívni a figyelmet, hogy vezetés közben ne mobilozzunk, és milyen igaza van! Habár a kép maga látványosra sikeredett, mégse próbáljuk magunk létrehozni. Az Opel más oldalról közelít, a sötétben a legnagyobb veszélyt jelentő vadállatokat állította fókuszba. A felirat szerint a legkisebb veszély sem marad észrevétlen az új, adaptív fényszórókkal. Ügyesen alkalmazzák a fizikát, a szarvas árnyéka szépen felnagyítódik, kifejezve ezzel a mondanivalót.
A Mercedes tehenekkel indít, és szerintem kicsit túllőttek a célon, ha az autó fényszórója ilyen erős, akkor nem szeretnék szembemenni egy ilyen autóval, még szabályosan sem. Ettől függetlenül az ötlet parádés, a grafikai kivitelezés németesen precíz. Tompítandó a sokkot, a Mercedes is tud művészibb lenni, bár el sem tudom képzelni, milyen manővert hajtott végre a sofőr, hogy ilyen alakzatot rajzolt ki a lámpa. Ám ezen (és a szarvas agancsán) ne akadjunk fel, hanem élvezzük a kreativitást.