Így siettesd a turistát

2016. február 19. 14:17 - reklamfogo

A nagy utazók már elkezdték szervezni nyári nyaralásukat, érhető tehát, hogy beindultak a repülőjegy, szállás és autóbérlés weboldalak marketingesei is. Már írtam arról, hogy miképpen lehet gyors pénzköltésre ösztönözni a lusta vásárlókat, és a módszer a turizmusmarketingben is felbukkan, amint azt az alábbi két példa is szemlélteti.

book16.jpgAz első egy népszerű szálláshely kereső és foglaló weboldal, ahol egy random keresést indítva szépszámú ajánlatot kaptam. Az csak természetes, hogy rengeteg fontos információ megjelenik, ám beteszi a lábát a marketingfogás is. Nézzük a piros nyilakkal megjelölt, egyébként is pirossal szedett, szövegeket. Az egyik arra hívja fel a figyelmet, hogy jelenleg éppen hányan nézik az adott szállodát. Persze mondhatjuk, hogy milyen kedves figyelmesség, hogy jelzik a potenciális versenytársak számát, de vajon helytálló-e az információ? Ellenőrizni nem tudjuk, szóval akár kamu is lehet. Persze mondhatja valaki, hogy miért is ne lehetne igaz? Nos, a képen látható keresés 2016. nyarára vonatkozik, legyen tehát igaz a figyelmeztetés. De ha megismételjük ugyanezt 2017. februárjára, akkor hopp, ugyanezeket látjuk! Életszerű, hogy egy évvel előre hasonlóan sokan nézik ugyanazt a szálláshelyet? És mi a helyzet azzal, amit a másik piros betűs szöveg tol az arcunkba, hogy már minden szoba elkelt, illetve gyorsan fogy? Az eredmény dettó: egy évre előre is hihetetlen gyorsan fogy.

Természetesen lehet, hogy mindez színigaz és csak én keresem a kákán is a marketingest, de azért nem zárom ki a lehetőséget, hogy csak pszichológiai nyomásgyakorlás esete forog fenn, azaz arra presszúrálnak minket, hogy ne habozzunk, foglaljunk!

car16.jpgEgy autóbérlő weboldal is használja ugyanezt a technikát, úgy tűnik, elég jól beválik mindenkinek. Itt, a szintén piros betűs szöveg, arra figyelmeztet, hogy a keresett autó hamarosan elfogy, illetve magas a kereslet az autókra a célpontnak megjelölt városban. Egy külön kis ablak pedig időnként felbukkan és jelzi, hogy valaki épp foglalt egy autót. Vagy nem... ezt sosem fogjuk hitelt érdemlően bizonyítva látni, de nyomásgyakorlásnak mindenképpen megteszi. Itt is egy viszonylag közeli dátum van megadva, de ha előreugrunk 2016 decemberére, láss csodát, akkor is hamarosan elfogy az autó és magas a kereslet!

Hogy mindebből mi a tanulság? Nos, ne hagyjuk magunkat siettetni, válogassunk kedvünkre. De ha egyszer eldöntöttük, hogy mit és mikor akarjuk, foglaljuk le, függetlenül a piros betűktől!

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr108404000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kánikula 2016.08.02. 11:10:00

"Nos, a képen látható keresés 2016. nyarára vonatkozik, legyen tehát igaz a figyelmeztetés. De ha megismételjük ugyanezt 2017. februárjára, akkor hopp, ugyanezeket látjuk! Életszerű, hogy egy évvel előre hasonlóan sokan nézik ugyanazt a szálláshelyet?"

Szerintem nem azt mondja, hogy erre a dátumra, hanem, hogy 5-en nézik ezt a szállást éppen. Konkrét dátum megadása nélkül jelenti ki a szöveg. Az igaz az 5x foglaltak itt-re is, ott sem mondja, hogy a te dátumaidra.

Az autóbérléshez. A rentalcars éves szinten több százezer foglalást biztosan bonyolít, mondjuk a Barcelona reptérre nyáron napi szinten kb vagy 1000-et, nem hiszem, hogy nagyon hazudni kellene egy ilyen ablakkal nekik.
Szintén igaz a Bookingra ezeket a számokat nem kell bekamuzni nekik.

reklamfogo 2016.08.02. 21:04:12

@Kánikula: Teljesen igazad van, Kánikula! Nagyon is elképzelhető, hogy az "5-en nézik" nem dátumérzékeny, hanem a helyre vonatkozik, és az 5x foglaltak itt esetében is ez a helyzet. Bevallom, ez nekem nem jutott eszembe. Mondjuk fél évre előre akkor is félrevezetőnek tartom.

Hogy mennyi foglalást bonyolítanak, azt nem tudom, és abban is biztos vagyok, hogy a foglalások egy jelentős hányada végül nem realizálódik. Szóval éppenséggel helytállóak is lehetnek a számok és információk. A posztban arra szerettem volna a hangsúlyt helyezni, hogy egyrészt létezik egy ilyen marketing-manipulációs fogás (függetlenül annak valódiságától), másrészt egy átlagos felhasználó számára ezek az adatok ellenőrizhetetlenek és egyfajta nyomást gyakorolnak ránk, hogy foglaljunk/vásároljunk most.

Köszönöm az észrevételed!
süti beállítások módosítása