Bizonyára sokan találkoztak már olyan képekkel, amelyek egyszerre két arcot vagy alakot is tartalmaznak, és csak egyéntől függ, hogy melyik motívumot veszi észre először az ember. Az ilyen optikai csalódásra játszó képek jutottak eszembe erről az autóreklámról is.
"Az unalom nem opció.", mondja a szöveg, és nyilván arra gondoltak a készítők, hogy sok mindent lehet csinálni a kocsiban, de unatkozni biztos nem. Felteszem fel van szerelve mindenféle hi-fi, wi-fi, multimédia kütyüvel - bár megjegyzem mindezek dacára a gyerekek ugyís a saját mobiljukat fogják nyomkodni a kocsiban és nem a "hely" adta lehetőségeket használják ki.
Azonban a szövegnek van egy másik értelmezése is, miszerint az unalom nem opció, azaz az jár az autóhoz, ha akarod, ha nem. Vagyis, ha ezt az új Tiguant veszed, kapsz hozzá egy adag unalmat is. Tudom, hogy ez csak nézőpont kérdése, mint a félig üres vagy tele pohár esetében, de egy legendásan pesszimista nemzet esetében célravezetőbb kevésbé kétértelmű üzeneteket megfogalmazni.