Bár a most terítékre kerülő hirdetések nem a klasszikus értelemben vett reklámok, mégis népszerűsítenek és ajánlanak egy bizonyos szolgáltatást, ilyformán akár annak is tekinthetjük őket. Céljuk, a reklámhoz hasonlóan, a figyelem felkeltése, a kíváncsiság felborzolása és a felhívás, hogy az ember éljen a felajánlott lehetőséggel. Micsoda bevezető-magyarázat, ugye?
Igen, ezek az amerikai filmekből megismert egyházi-gyülekezeti hirdető-táblák, ám nem a hétköznapi, hanem a kreatívabb fajtából. Vannak köztük okosan viccesek és furcsán csacskák - de mindegyik kétségkívül eredeti és egyedi.
Az első így hangzik: "Ne hagyd, hogy az aggodalom megöljön. Hadd segítsen a gyülekezet." Mármint a megölésemben? A második már jobb: "Szükséged van egy vizimentőre? A miénk a vizen jár.", utalva Jézus Krisztusra, aki valóban sétált a vizen, sőt Pétert meg is mentette. A harmadik csupán udvariasan felhívja a figyelmet, hogy "Karácsony és Húsvét között is nyitva vagyunk." Ezt feltehetőleg mindenki tudja, de talán ha ilyen kedvesen emlékeztetik, akkor valóban elgondolkodik. A negyediknél nem egyértelmű, hogy szándékos a szóvicc vagy halálosan komoly a dolog: "Tudod, mi a pokol? Gyere, és halgasd meg a prédikátorunkat!" De az is lehet, hogy két legyet ütünk egy csapásra, ha meghallgatjuk. Az ötödik hirdetés az egyszerűségével akar hódítani: "Még a sátán hisz Istenben." Azaz nem lehetsz annyira rossz, hogy ne higgy Te is.
A hatodik táblán kissé erőszakosabb a felhívás: "Dudálj, ha szereted Jézust, SMS-ezz vezetés közben, ha találkozni akarsz vele." Drasztikus, de igaz. A következő apró, havas képen így buzdítanak arra, hogy legyünk magunk is hívők: "Ingyen kávé, örökkévaló élet. Igen, a tagságnak vannak kiváltságai." És valljuk be, ingyen kávé örökké, az nem semmi. Vagy nem erre gondoltak? A nyolcadik szimplán humoros, nincs benne semmi közvetlen toborzás: "Ha Te vagy az, aki folyamatosan hóért imádkozol, kérjük hagyd abba!" Valószínűleg már elegük van a hótorlaszokból - ugyanakkor furfangosan azt is bemutatják, milyen nagy az ima ereje. A kilencedik hirdetés már amolyan 21. századi szöveg: "Istennek nincs Twittere, de mi mégis követjük." Talán pár tini rácsodálkozik, hogy az hogyan lehet, biztos Instája van - pedig az sincs. És végül az utolsó az egyik legjópofább: "Ami Vegasban történik, azt itt megbocsátjuk."