Akár szeretjük, akár nem, az online vásárlás dübörögve terjed, és habár nem tartok attól, hogy nem fogok tudni plázázni, ha úgy hozná a kedvem, azért nem tervezem, hogy hagyományos üzletet nyitok a jövőben. Ahogy a vállakozások és cégek egyre inkább tolódnak az online felé, úgy viszik magukkal a vásárlókat is a digitális térbe, de persze bennünket sem kell sajnálni, gyorsan rákapunk a jóra. De mégis milyen lépcsőkön át vezet az út a konzervatív vásárlótól a digitális bennszülöttig?
1. Az anti-talentum
Ez az a típus, aki elvből vagy a gyakorlati készségek/lehetőségek híján nem hajlandó semmiféle modernizációra, számára egyetlen fizetőeszköz létezik, a készpénz. Nem akar törzsvásárlói- vagy jutalom-kártyát, nem gyűjt pontokat és nem kér hírlevelet. Semmi baj velük, de lehetőségeik egyre szűkülnek.
2. A kincsvadász
Ők azok, akik már nem szűzek, és próbálták az online vásárlást, de nem tették magukévá (ezek a szófordulatok!) a digitális térben kötött üzletek előnyeit. Úgy gondolják, valami nagy-nagy durranás kellene ahhoz, hogy hajlandóak legyenek így vásárolni, mondjuk óriási leértékelés vagy egyet fizet, ötöt kap. Nem kell aggódni, már elindultak a "fejlődés' útján.
3. Az alkalmi vásárló
A szelíd motorosok, akik nem zárkóznak el az online vásárlástól, de továbbra is valami extrát keresnek, olyasmit, amit a hagyományos vásárlással nem tudnak kielégíteni. Illetve már értik, hogy a digitális térben sokszor kedvezőbbek az árak és a kényelmi szolgáltatások bizony igen jól jönnek - különösen, ha a megvásárolt áru nem fér be a kocsi csomagtartójába.
4. A tudatos vásárló
Mindenki ennek tartja magát, akkor is, ha nem ebbe a csoportba tartozik. Mi vagyunk az igazi brancs, tudjuk, mit akarunk, rutinosan böngészünk, összevetünk, hajszálpontosan időzítünk és csak azt rendeljük, amire szükségünk van. És persze ingyen kiszállítással és plusz 3 év extra garanciával, mert ászok vagyunk!
5. A digitális mániás
Ez a tábor már egy ici-picit átcsúszott a lovacska másik oldalára, elvből vagy lustaságból nem jár hagyományos boltba, sportot űz az online vásárlásból, és már megadta a kapukódot is a futárnak, akit a keresztnéven szólít. Nevethetünk vagy sajnálkozhatunk rajta, ma még első fecske, de rohamléptekkel közeleg a nyár - ő csak tudja, hiszen megvette már a fürdőruhát és a naptejet is.
6. A közösségi vásárló
Ők a jövő, a hagyományos és online boltok mumusai, akik adnak-vesznek. Bárhol, bármit, bármikor. És legfőképpen egymástól.