Még régebben pár helyen volt olyan graffiti a nyilvános mellékhelységekben, hogy "A hasmenés most már nem is olyan vicces, ugye?" Nos, igen, békeidőben nem törődünk vele, illetve humorforrásnak tekintjük a dolgot, de ha ránktör, akkor az maga a katasztrófa.
Ennek a reklámnak is hasonló lehetett a mozgatórugója: ha szép szóval győzködne, hogy törekedjek a tisztaságra egy nyilvános WC-ben, akkor valószínűleg nem érné el az ingerküszöbömet. Ugyanakkor ezzel a kontrasztos képpel máris felfigyeltem, mit is szeretne közölni? Igazából csak annyit, hogy sosem tudhatjuk, ki ült előttünk a nyilvánoson, ezért bölcsebb, ha használunk egy Hygenex WC ülőke alátétet (nem biztos, hogy ez a hivatalos neve). A vizualizált helyzet mindjárt plasztikusabbá teszi a szituációt és érthetőbbé a kockázatot.
Bár nem teljesen egyértelmű, ki húzza a rövidebbet a székelő duóból, de felteszem a csinos repülőslány, bár nyilván a hirdetés nem csak a nőknek szól. "Save yourself from bad ass.", mondja a felirat, azaz "Óvd meg magad a rossz seggtől." Csak így, leplezetlenül a lényegre törve - ilyen illusztráció után azonban nem lepődünk meg a szókimondó stíluson. (Nem angolosoknak: a "bad ass" nem "badass".)
Szerintem elmés reklámra akadtunk, a hirdetés okosan és tapintatosan ragadja meg a témát és irányítja a figyelmünket oda, ahova kell.