A gerillareklámok egyik legnagyobb fegyvere a meglepetés. Olyan helyeken, olyan időzítéssel, illetve olyan sokkoló formában jelennek meg, hogy egyrészt lehetetlen nem észrevenni őket, másrészt megragadják a figyelmet. Vegyük például ezt a National Geographic Channel reklámot egy mozgólépcső alján.
Először is iszonyú élethű a vizuális megjelenés, nemcsak a térhatás miatt, de még arra is figyeltek, hogy a medence széle repedezett legyen. Sárga-fekete színkombó - ez alapból figyelemfelkeltő és veszélyre figyelmeztető. Garantáltan észrevehető.
Ahogy az ember megy lefelé a mozgólépcsőn, és közeledik az aligátorhoz, érezhetően felmegy a pulzusa - vagy az izgalomtól, vagy a nevetéstől. Egy dolog biztos: senkit nem hagy közömbösen.
Amellett egy ilyen hirdetés egyértelműen mobiltelefon kameravégre kívánkozik, majd a Facebookra és máris vírusmarketinget folytatunk - az NGC legnagyobb örömére.