Amikor úgy két hónappal ezelőtt az alábbi videó először megjelent a megosztókon, azonnal óriási figyelmet kapott, talán azért, mert az eredeti változatból nem derült ki, ki és miért készítette a filmet. Rögtön megindult a találgatás, igazi-e, vagy átverés, még a dubaji rendőrség (mert a videót ott készítették) is nyilatkozott, hogy a film hamis, ilyen esemény nem történt meg a városban. Aztán durrant a bomba...
A videó ugyanis nem más, mint a Careem nevű taxiszolgáltatás (olyasmi, mint az Uber) gerillareklámja, amelyet a cég újrapozicionálása miatt készítettek. A film részben igaz, részben nem: a kilövés és a végén a medencébe zuhanás valódi, csak nem egyszerre forgatták. A kaszkadőr valójában egy ejtőernyővel landolt a kilövést követően, majd egy másik alkalommal felvették a vízi landolást. Az egész akció arról szólt, hogy bemutassák: "There's a better way to get around", azaz "Van jobb módja annak, hogy közlekedj", méghozzá a Careem.
Ékes példája ez a reklám a vírusmarketingnek, gyakorlatilag a Careem nem fizetett közvetítési díjat, a felhasználók maguk terjesztették el a videót és közben figyelmet, érdeklődést és promóciót generáltak. Persze nyilván nem két fillér volt mindezt összehozni, de hosszútávon feltehetőleg emlékezetesebb a dolog, mint egy-két poszter az út mentén.
Mellesleg az ötlet nem eredeti: pár hónappal a film készülte előtt két ejtőernyős kaszkadőr valami nagyon hasonlót hajtott végre, csak ott épp az ejtőernyős landoláson volt a hangsúly - lévén a Skydive Dubai ejtőernyős iskola promója volt.