Az egyik legaktívabb állatvédő egyesület a marketing terén kétségkívűl a PETA (People for the Ethical Treatment of Animals - Emberek az állatok etikus kezeléséért). Ugyanakkor az is igaz rájuk, hogy hirdetéseik nem könnyen emészthetőek, reklámfogásként könnyen a torkunkon akadhatnak.
Ilyen ez a mostani hirdetés is, amely nem a tyúk és a tojás filozófiai esetének illusztrációja, hanem valami másnak: a tyúkok embertelen (ez vicces lehet, de nem viccelek vele) tartásmódszerei elleni tiltakozás. "Guess who is the lucky one", azaz "Találd ki melyikük a szerencsés", mondja a szlogen. Mondjuk a válaszadáshoz tudni kellene egyet s mást, mert így direkte a válasz a "mit t'om én". A dolog relatív, mert ugye honnan nézzük: amelyik kikelt, az szerencsés, mert él, de amelyik nem kelt ki, az meg szerencsés, mert nem tartják ketrecben száz társával, hogy megegyék.
Amíg gondolkodom, sütök egy rántottát... vagy ez itt most nem jó poén?