Ahogy tetszik

2020. október 19. 07:35 - reklamfogo

oxfordtobe.jpgBiztos sokan kíváncsiak rá, hogy milyen az, amikor nem művészeti vénával megáldott keatívok készítenek reklámot, hanem az intellektussal állig felfegyverkezett okosok. Figyelem, ezzel egyik csoportot sem szerettem volna minősíteni, hiszen a kreativitás nem zárja ki a racionalitást, és fordítva. (És azt is tudom, hogy ezt a hirdetést is reklámszakemberek közreműködésével hozták létre.)

Szóval következzen egy elmés hirdetés, egyenesen a tudomány egyik fellegvárából, az Oxfordi Egyetemtől. Drámai lesz, előre szólok. "To be, or not to be? That is two questions." azaz "Lenni, vagy nem lenni. Ez két kérdés.", mondja a fő felirat, amely utalás Shakespeare Hamletjére, amelyben az előző mondás úgy hangzik el, hogy "Lenni, vagy nem lenni? Ez itt a kérdés." Lehet, hogy elsőre ködösnek tűnik a humor (elvégre angol), de nyelvtanilag valóban két kérdés van: Lenni? Vagy nem lenni?

Az apróbetűs rész mindenesetre még hatásosabb: "Ha Te is okosabb vagy, mint Shakespeare, akkor van számodra egy diplománk." Amit lehetne úgy értelmezni, hogy Oxford szerint a legnagyobb angol drámaíró ostoba volt, de úgy is, (és én ez utóbbira tippelek), hogy ha okosabb vagy Shakespeare-nél, akkor a (magas színvonalú) egyetemünkön is megállod a helyed.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://reklamfogas.blog.hu/api/trackback/id/tr3216242780

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása