Biztos sokan kíváncsiak rá, hogy milyen az, amikor nem művészeti vénával megáldott keatívok készítenek reklámot, hanem az intellektussal állig felfegyverkezett okosok. Figyelem, ezzel egyik csoportot sem szerettem volna minősíteni, hiszen a kreativitás nem zárja ki a racionalitást, és fordítva. (És azt is tudom, hogy ezt a hirdetést is reklámszakemberek közreműködésével hozták létre.)
Szóval következzen egy elmés hirdetés, egyenesen a tudomány egyik fellegvárából, az Oxfordi Egyetemtől. Drámai lesz, előre szólok. "To be, or not to be? That is two questions." azaz "Lenni, vagy nem lenni. Ez két kérdés.", mondja a fő felirat, amely utalás Shakespeare Hamletjére, amelyben az előző mondás úgy hangzik el, hogy "Lenni, vagy nem lenni? Ez itt a kérdés." Lehet, hogy elsőre ködösnek tűnik a humor (elvégre angol), de nyelvtanilag valóban két kérdés van: Lenni? Vagy nem lenni?
Az apróbetűs rész mindenesetre még hatásosabb: "Ha Te is okosabb vagy, mint Shakespeare, akkor van számodra egy diplománk." Amit lehetne úgy értelmezni, hogy Oxford szerint a legnagyobb angol drámaíró ostoba volt, de úgy is, (és én ez utóbbira tippelek), hogy ha okosabb vagy Shakespeare-nél, akkor a (magas színvonalú) egyetemünkön is megállod a helyed.