Több reklámmal is találkoztam, amely arra igyekezett rávenni, hogy az autómhoz/háztartási gépemhez/stb. eredeti alkatrészt vegyek, ha úgy adódik és ne valamilyen olcsó utánzatot. A marketing-dizájn feladatot egyes gyártók jól, mások kevésbbé jól, míg néhányan egyáltalán nem jól oldották meg. A most bemutatott Harley Davidson hirdetés szerintem igen ötletesre sikerült, több szempontból is.
"Nothing can replace the real one.", azaz "Semmi sem helyettesítheti az igazit." mondja a szlogen, és tényleg. Ebben az esetben az alkotók azt a sztereotípiát lovagolták meg, hogy az igazi motorosok csajjal repesztenek. Természetesen igazi csajjal és nem guminővel.
Persze lehet kötekedni, hogy a nő nem a motor része, vagyis az eredeti alkatrész vásárlásra buzdító marketingfogás nem jött be, de szerintem a Harley tulajdonosok ezzel nem értenének egyet, másrészt az üzenet a célközönségnek mindenképpen érthető és nagy valószínűség szerint ők fognak motoralkatrészt venni, nem pedig mi, gyalogosok.