Sokszor mondják, hogy a reklámok leképezik a valóságot, tükröt állítanak elénk, illetve példakövetésre serkentenek. Az itt látható Telenor reklám is egy ilyen kultúrfröccs a mai rögvalóság göröngyeiről (-ből?). Mert mit is mond számomra ez a kép?
Elsőként a szembeötlő szlogen: "Ha nem posztolod, meg sem történt". Lehet, hogy alulmaradok ezzel, de hiszem, hogy a Facebook-on kívül is van élet! (Igen, én is használom - minimalista üzemmódban.) Ez nem más, mint egy mesterségesen szított vágy, ami persze érthető egy távközlési szolgáltató részéről, ahol bitenként cseng a kassza.
A képi üzenet még ennél is durvább: tulajdonképpen egy átverés. Szembeötlő, hogy mi van a posztképen és mi a valóság. Úgyis mondhatnám, posztold a hazugságaid korlátlanul.
Ha a Telenor példát mutat, szégyenteljes, ha tükröt tart, zseniális fricska: ezek vagytok ti, de mi nem bánjuk, csak fizessetek érte.